Page 32 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 32
TARİH SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 3
DERS TARİH
SINIF 9
ÜNİTE Tarih ve Zaman
KONU İnsanlığın Hafızası Tarih
KAZANIM 9.1.1. Bir araştırma alanı ve bilim dalı olarak tarihin konusunu, kapsamını ve diğer
bilim dallarıyla ilişkisini açıklar.
KAZANIMIN Anlama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Kavram Haritası
Öğrencilerden “İnsanlığın Hafızası Tarih” ile ilgili kavramları doğru yerleştirerek
ÖĞRENCİDEN bağlantı ifadeleri ile birlikte anlamlı cümle oluşturup kavram haritasını tamamla-
BEKLENEN
maları beklenir.
Doğru yerleştirilen her kavram 1 puan olarak değerlendirilecektir. Kavram harita-
sında:
10 tane kavram olduğundan 10 x 1 = 10 puan
Öğrencinin alabileceği en yüksek puan 10’dur.
Birinci Elden Kaynak İkinci Elden Kaynak
oluşturulmuştur.
Olayın geçtiği döneme aittir. Sonradan
Tarihin Kaynakları
DEĞERLENDİRME
Sınıflandırması Kaynak
Çeşitidir.
Kaynak
Çeşitidir.
Kaynak Çeşitidir.
Kaynak Çeşitidir.
Gerçek
Sözlü Yazılı Sesli ve Eşya,
Kaynak Kaynak Görüntülü Nesne
örnektir.
Destan örnektir. örnektir. Resimler örnektir. Arkeolojik
Tablet
buluntu
Ferman
Kitabe Fotoğraf Tarihi eşya
Menkibe Tarihi
Ferman Video
nesne
Kavramları yanlış yerleştiren öğrencilerin “İnsanlığın Hafızası Tarih” konusunu
tekrar çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Sınıfın çoğunluğunda kavramlar yanlış yerleştirilmiş ise öğretmenin “İnsanlığın
Hafızası Tarih” konusunu tekrar etmesi, yanlış öğrenmeleri düzeltmesi ve kavram
yanılgılarını gidermesi önerilir.
32