Page 28 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 28
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 1
DERS TARİH
SINIF 9
ÜNİTE Tarih ve Zaman
KONU İnsanlığın Hafızası Tarih
KAZANIM 9.1.1. Bir araştırma alanı ve bilim dalı olarak tarihin konusunu, kapsamını ve diğer
bilim dallarıyla ilişkisini açıklar.
KAZANIMIN Anlama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
ÖĞRENCİDEN Öğrencilerin çeşitli bilim dallarını içeren yapılandırılmış griddeki kutucuk numara-
BEKLENEN larını kullanarak “Tarihe Yardımcı Bilimler” ile ilgili soruları cevaplaması beklenir.
Doğru Cevaplar:
I. 6 ve 12
II. 3, 6 ve 8
III. 1, 2, 4 ve 7
IV. 1
V. 3
VI. 3, 5, 8, 9, 10 ve 11
Örnek 1:
Öğrenci I. soru için hepsini doğru yaparak "6 ve 12" cevabını vermiş
olsun.
Bu durumda;
C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
C3= Yanlış seçilen kutucuk sayısı,
C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre;
DEĞERLENDİRME C1 = 2, C2 =2, C3 = 0 ve C4 = 10’dur.
Formül: (C1:C2) - (C3:C4) = 2/2 - 0/10 = 1 olacaktır.
Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu
değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin
aldığı puanı göstermektedir.
(1+1) x 5 = 10 puan
Örnek 2:
Öğrenci I. soru için “3, 5, 6, 9 ve 12” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 2, C2 = 2, C3 = 3 ve C4 = 10’dur.
(C1:C2) - (C3:C4) = 2/2 - 3/10 = 0,7 olacaktır.
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 8,5
öğrencinin aldığı puanı
göstermektedir.
(0,7+1)x5=8,5 puan
Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Tarihe Yardımcı Bilimler" konusunu
tekrar çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “Tarihe
Yardımcı Bilimler" konusunu tekrar etmesi, öğrenme eksikliklerini ve kav-
ram yanılgılarını gidermesi önerilir.
28