Page 28 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 28

SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 1



          DERS                     TARİH

          SINIF                    9
          ÜNİTE                    Tarih ve Zaman
          KONU                     İnsanlığın Hafızası Tarih
          KAZANIM                  9.1.1. Bir araştırma alanı ve bilim dalı olarak tarihin konusunu, kapsamını ve diğer
                                   bilim dallarıyla ilişkisini açıklar.
          KAZANIMIN                Anlama
          BİLİŞSEL DÜZEYİ
          ÖNERİLEN SÜRE            15 Dakika
          ÖLÇME ARACI              Yapılandırılmış Grid

          ÖĞRENCİDEN               Öğrencilerin çeşitli bilim dallarını içeren yapılandırılmış griddeki kutucuk numara-
          BEKLENEN                 larını kullanarak “Tarihe Yardımcı Bilimler” ile ilgili soruları cevaplaması beklenir.

                                   Doğru Cevaplar:
                                   I. 6 ve 12
                                   II. 3, 6 ve 8
                                   III. 1, 2, 4 ve 7
                                   IV. 1
                                   V. 3
                                   VI. 3, 5, 8, 9, 10 ve 11

                                   Örnek 1:
                                   Öğrenci I. soru için hepsini doğru yaparak "6 ve 12" cevabını vermiş
                                   olsun.
                                   Bu durumda;
                                   C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
                                   C3= Yanlış seçilen kutucuk sayısı,
                                   C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre;
          DEĞERLENDİRME            C1 = 2, C2 =2, C3 = 0 ve C4 = 10’dur.
                                   Formül: (C1:C2) - (C3:C4) = 2/2 - 0/10 = 1 olacaktır.
                                   Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu
                                   değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin
                                   aldığı puanı göstermektedir.
                                   (1+1) x 5 = 10 puan

                                   Örnek 2:
                                   Öğrenci I. soru için “3, 5, 6, 9 ve 12” cevabını vermiş olsun.
                                   Bu durumda;
                                   C1 = 2, C2 = 2, C3 = 3 ve C4 = 10’dur.
                                   (C1:C2) - (C3:C4) = 2/2 - 3/10 = 0,7 olacaktır.
                                   Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 8,5
                                   öğrencinin aldığı puanı
                                   göstermektedir.
                                   (0,7+1)x5=8,5 puan
                                   Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Tarihe Yardımcı Bilimler" konusunu
                                   tekrar çalışmaları önerilir.
          GERİ BİLDİRİM
                                   Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “Tarihe
                                   Yardımcı Bilimler" konusunu tekrar etmesi, öğrenme eksikliklerini ve kav-
                                   ram yanılgılarını gidermesi önerilir.

        28
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33