Page 24 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 24

TARİH          SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME



                   3. SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEKLERİNİN YAPISI




                   Hazırlanan rehber kitaplarda sınıf içi değerlendirme örnekleri iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm,
                   öğretmen sayfasıdır ve sınıf içi değerlendirme örneğinin nasıl kullanılması ile puanlanması gerektiği ko-
                   nularında öğretmene rehberlik etmektedir. Ikinci bölüm ise öğrenci sayfasıdır ve öğrencilere verilmek
                   üzere hazırlanmış sınıf içi değerlendirme örneğini içermektedir. Bu sınıf içi değerlendirme örnekleri, örne-
                   ğin yönergesi ve değerlendirilmesinde kullanılacak puanlama araçlarından oluşmaktadır.

                                                   I. BÖLÜM - ÖĞRETMEN SAYFASI
                                                                                  Bu görselin bulunduğu
                                                                                  sayfalar ölçme aracıyla ilgili
                                                                                  öğretmene bilgi vermektedir.




                                              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 1

                    Kazanımın bilişsel düzeyi
                    Bloom Taksonomisi esas
                                            DERS             TARİH
                    alınarak belirlenmiştir.
                    Bazı örneklerde bilişsel   SINIF         9
                    düzey belirlemede kaza-
                    nımın açıklaması esas   ÜNİTE            İnsanlığın İlk Dönemleri
                    alınmıştır.             KONU             İlk Çağ'da Başlıca Medeniyet Havzaları


                                            KAZANIM          9.2.3. İlk Çağ’da yeryüzündeki belli başlı medeniyet havzalarını tanır.
                    Önerilen süre tahmini   KAZANIMIN
                    olarak verilmiştir. Öğren-  BİLİŞSEL DÜZEYİ  Anlama
                    cilerin düzeyine ve sınıf   ÖNERİLEN SÜRE  10 Dakika
                    ortamına göre bu süre
                    öğretmen tarafından azal-  ÖLÇME ARACI   Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
                    tılabilir veya arttırılabilir.
                                            ÖĞRENCİDEN       Öğrencinin, “Mısır Medeniyeti” ile ilgili verilen önermelerden doğru seçimleri
                                            BEKLENEN         yapması beklenir.
                                                             Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir.
                                                             Öğrencinin 3 tam puan alabilmesi için 1. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
                    Kazanımı ölçmek için
                    kullanılan ölçme aracını                 Örnek 1:
                    göstermektedir.                          1. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim
                                                             yapmış ve 2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek doğru
                                                             seçim yapmış ve 4. önermeye ulaşmıştır. 4. önerme için ise (D)’ yi seçerek
                                                             doğru seçim yapmıştır. Bu durumda öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve 3
                                            DEĞERLENDİRME
                                                             puan almıştır.
                                                             Örnek 2:
                    Bu bölümde kullanılan                    5. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yap-
                    ölçme aracında değerlen-                 mış ve 3. önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim
                                                             yapmış ve 6. öner meye ulaşmıştır. 6. önerme için (D)’yi seçerek yanlış
                    dirmenin nasıl yapılması                 seçim yapmıştır. Bu durumda öğrenci 1 doğru, 2 yanlış seçim yapmış ve 1
                    gerektiği gösterilmektedir.              puan almıştır.

                                                             Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Mısır Medeniyeti” konusunu tekrar çalış-
                                                             maları önerilir.
                    Bu bölümde öğrencilere
                                            GERİ BİLDİRİM    Sınıfın  çoğunluğunun  ulaştığı  çıkışlar  göz  önünde  bulundurularak  sınıfın
                    verilebilecek geri bildirim
                                                             genelinde meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgı-
                    örnekleri gösterilmektedir.              ları ortaya konularak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması
                    Öğrencilerin performans-                 önerilir.
                    larına bağlı olarak öğrenci
                    bazlı farklı geri bildirimler
                    verilebilir.
        24
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29