Page 24 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 24
TARİH SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
3. SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEKLERİNİN YAPISI
Hazırlanan rehber kitaplarda sınıf içi değerlendirme örnekleri iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm,
öğretmen sayfasıdır ve sınıf içi değerlendirme örneğinin nasıl kullanılması ile puanlanması gerektiği ko-
nularında öğretmene rehberlik etmektedir. Ikinci bölüm ise öğrenci sayfasıdır ve öğrencilere verilmek
üzere hazırlanmış sınıf içi değerlendirme örneğini içermektedir. Bu sınıf içi değerlendirme örnekleri, örne-
ğin yönergesi ve değerlendirilmesinde kullanılacak puanlama araçlarından oluşmaktadır.
I. BÖLÜM - ÖĞRETMEN SAYFASI
Bu görselin bulunduğu
sayfalar ölçme aracıyla ilgili
öğretmene bilgi vermektedir.
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 1
Kazanımın bilişsel düzeyi
Bloom Taksonomisi esas
DERS TARİH
alınarak belirlenmiştir.
Bazı örneklerde bilişsel SINIF 9
düzey belirlemede kaza-
nımın açıklaması esas ÜNİTE İnsanlığın İlk Dönemleri
alınmıştır. KONU İlk Çağ'da Başlıca Medeniyet Havzaları
KAZANIM 9.2.3. İlk Çağ’da yeryüzündeki belli başlı medeniyet havzalarını tanır.
Önerilen süre tahmini KAZANIMIN
olarak verilmiştir. Öğren- BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
cilerin düzeyine ve sınıf ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ortamına göre bu süre
öğretmen tarafından azal- ÖLÇME ARACI Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
tılabilir veya arttırılabilir.
ÖĞRENCİDEN Öğrencinin, “Mısır Medeniyeti” ile ilgili verilen önermelerden doğru seçimleri
BEKLENEN yapması beklenir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir.
Öğrencinin 3 tam puan alabilmesi için 1. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
Kazanımı ölçmek için
kullanılan ölçme aracını Örnek 1:
göstermektedir. 1. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim
yapmış ve 2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek doğru
seçim yapmış ve 4. önermeye ulaşmıştır. 4. önerme için ise (D)’ yi seçerek
doğru seçim yapmıştır. Bu durumda öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve 3
DEĞERLENDİRME
puan almıştır.
Örnek 2:
Bu bölümde kullanılan 5. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yap-
ölçme aracında değerlen- mış ve 3. önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim
yapmış ve 6. öner meye ulaşmıştır. 6. önerme için (D)’yi seçerek yanlış
dirmenin nasıl yapılması seçim yapmıştır. Bu durumda öğrenci 1 doğru, 2 yanlış seçim yapmış ve 1
gerektiği gösterilmektedir. puan almıştır.
Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Mısır Medeniyeti” konusunu tekrar çalış-
maları önerilir.
Bu bölümde öğrencilere
GERİ BİLDİRİM Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın
verilebilecek geri bildirim
genelinde meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgı-
örnekleri gösterilmektedir. ları ortaya konularak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması
Öğrencilerin performans- önerilir.
larına bağlı olarak öğrenci
bazlı farklı geri bildirimler
verilebilir.
24