Page 25 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 25
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
II. BÖLÜM - ÖĞRENCİ SAYFASI
Bu görselin bulunduğu sayfalar ölç-
me aracının uygulanacağı öğrenci
sayısı kadar çoğaltılarak öğrencile-
re verilecektir.
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 1
TANILAYICI DALLANMIŞ AĞAÇ
MISIR MEDENİYETİ
Aşağıda “Mısır Medeniyeti’ ile ilgili Doğru (D)/Yanlış (Y) önermeleri içeren tanılayıcı dallanmış ağaç verilmiştir.
Verilen önermenin doğru olduğunu düşünüyorsanız (D) seçeneğini, yanlış olduğunu düşünüyorsanız (Y)
seçeneğini seçmeniz gerekmektedir. İlk önermeden başlayarak yapacağınız Doğru (D)/Yanlış (Y) seçimleriyle,
sekiz farklı çıkış noktasından birine ulaşabileceksiniz.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir uygun seçime (Doğru (D) veya Yanlış (Y)) 1 puan verilecektir.
Alabileceğiniz en yüksek puan 3’tür.
4. Mimari, astronomi, D 1. Çıkış
matematik ve tıp
D alanında ilerlemişler- 2. Çıkış
dir. Y
2. Hacim ve alan
ölçmeyi hesapla- D
mışlardır. 3. Çıkış
5. Ay takvimini kul-
D lanmışlardır.
1. Nil Nehri etrafın- Y 4. Çıkış
da ortaya çıkan Y
Mısır Medeniyeti İlk
Çağ’daki en büyük D 5. Çıkış
medeniyetlerden D 6. Rahip–Kral anla-
biridir. yışını benimsemiş-
Y 3. Piramit adı veri- lerdir. Y 6. Çıkış
len anıt mezarlar
yapmışlardır. D
7. Bir yılı 354 gün 7. Çıkış
olarak hesaplamış
Y
ve bir günü 24 saate 8. Çıkış
bölmüşlerdir. Y
25