Page 25 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 25

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                                                II. BÖLÜM - ÖĞRENCİ SAYFASI


                                                                             Bu görselin bulunduğu sayfalar ölç-
                                                                             me aracının uygulanacağı öğrenci
                                                                             sayısı kadar çoğaltılarak öğrencile-
                                                                             re verilecektir.







                         SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 1



                                                TANILAYICI DALLANMIŞ AĞAÇ
                                                      MISIR MEDENİYETİ

              Aşağıda “Mısır Medeniyeti’ ile ilgili Doğru (D)/Yanlış (Y) önermeleri içeren tanılayıcı dallanmış ağaç verilmiştir.
              Verilen  önermenin  doğru  olduğunu  düşünüyorsanız  (D)  seçeneğini,  yanlış  olduğunu  düşünüyorsanız  (Y)
              seçeneğini seçmeniz gerekmektedir. İlk önermeden başlayarak yapacağınız Doğru (D)/Yanlış (Y) seçimleriyle,
              sekiz farklı çıkış noktasından birine ulaşabileceksiniz.


              Çıkışlara ulaşana kadar her bir uygun seçime (Doğru (D) veya Yanlış (Y)) 1 puan verilecektir.



              Alabileceğiniz en yüksek puan 3’tür.







                                                                          4. Mimari, astronomi,   D  1. Çıkış
                                                                          matematik ve tıp
                                                                  D       alanında ilerlemişler-    2. Çıkış
                                                                          dir.               Y
                                             2. Hacim ve alan
                                             ölçmeyi hesapla-                                D
                                             mışlardır.                                             3. Çıkış
                                                                           5. Ay takvimini kul-
                                   D                                       lanmışlardır.
               1. Nil Nehri etrafın-                             Y                                  4. Çıkış
               da ortaya çıkan                                                               Y
               Mısır Medeniyeti İlk
               Çağ’daki en büyük                                                             D      5. Çıkış
               medeniyetlerden                                   D        6. Rahip–Kral anla-
               biridir.                                                   yışını benimsemiş-
                                   Y         3. Piramit adı veri-         lerdir.            Y      6. Çıkış
                                             len anıt mezarlar
                                             yapmışlardır.                                   D
                                                                          7.  Bir yılı 354 gün      7. Çıkış
                                                                          olarak hesaplamış
                                                                 Y
                                                                          ve bir günü 24 saate      8. Çıkış
                                                                          bölmüşlerdir.      Y













                                                                                                              25
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30