Page 30 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 30
TARİH SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 2
DERS TARİH
SINIF 9
ÜNİTE Tarih ve Zaman
KONU İnsanlığın Hafızası Tarih
KAZANIM 9.1.1.Bir araştırma alanı ve bilim dalı olarak tarihin konusunu, kapsamını ve diğer
bilim dallarıyla ilişkisini açıklar.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Kelime İlişkilendirme Testi
Öğrencinin tarih ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya kavramları yazma-
ÖĞRENCİDEN
BEKLENEN sı, yazdığı bu kavram veya kelimeleri tarih ile birlikte kullanarak anlamlı cümleler
kurması beklenir.
I. Bölüm: Öğrencinin tarih kavramı ile ilişkili yazdığı her bir kelime veya kavram
için 1 puan verilir. Örnek: Geçmiş
DEĞERLENDİRME
II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir. Örnek : Tarih
geçmişteki olayları inceler.
Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk dü-
zeylerinin belirlenmesi amacıyla kullanılması du rumunda: Öğrencilerin hazır
bulunuşluk düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim süre-
cinin öğrenci ihtiyaçları na göre planlanması önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda: Değerlen-
dirme sonunda yeterli sayıda kelime yazamayan, anlamlı cümle kuramayan öğren-
cilerin onuyu tekrar etmeleri önerilir. Sınıf genelinde öğrenme eksikliğinin gözlem-
lenmesi durumunda öğretmen tarafından konunun tekrar edilmesi ve tespit edilen
kavram yanılgılarının giderilmesi gerekmektedir.
30