Page 30 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 30

TARİH          SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME



              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 2




          DERS                      TARİH


          SINIF                     9

          ÜNİTE                     Tarih ve Zaman

          KONU                      İnsanlığın Hafızası Tarih

          KAZANIM                   9.1.1.Bir araştırma alanı ve bilim dalı olarak tarihin konusunu, kapsamını ve diğer
                                    bilim dallarıyla ilişkisini açıklar.

          KAZANIMIN
          BİLİŞSEL DÜZEYİ           Anlama

          ÖNERİLEN SÜRE             10 Dakika

          ÖLÇME ARACI               Kelime İlişkilendirme Testi



                                    Öğrencinin tarih ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya kavramları yazma-
          ÖĞRENCİDEN
          BEKLENEN                  sı, yazdığı bu kavram veya kelimeleri tarih ile birlikte kullanarak anlamlı cümleler
                                    kurması beklenir.




                                    I. Bölüm: Öğrencinin tarih kavramı ile ilişkili yazdığı her bir kelime veya kavram
                                    için 1 puan verilir. Örnek: Geçmiş
          DEĞERLENDİRME
                                    II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir. Örnek : Tarih
                                    geçmişteki olayları inceler.



                                    Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk dü-
                                    zeylerinin belirlenmesi amacıyla kullanılması du rumunda: Öğrencilerin hazır
                                    bulunuşluk düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim süre-
                                    cinin öğrenci ihtiyaçları na göre planlanması önerilir.
          GERİ BİLDİRİM
                                    Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda: Değerlen-
                                    dirme sonunda yeterli sayıda kelime yazamayan, anlamlı cümle kuramayan öğren-
                                    cilerin onuyu tekrar etmeleri önerilir. Sınıf genelinde öğrenme eksikliğinin gözlem-
                                    lenmesi durumunda öğretmen tarafından konunun tekrar edilmesi ve tespit edilen
                                    kavram yanılgılarının giderilmesi gerekmektedir.


















        30
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35