Page 40 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 40
TARİH SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 7
DERS TARİH
SINIF 9
ÜNİTE Orta Çağ’da Dünya
KONU Orta Çağ’da Ekonomi
KAZANIM 9.3.2. Orta Çağ’da tarım ve ticaretin yaygın ekonomik faaliyetler olduklarını kavrar.
Kazanım Açıklaması a) Tarıma dayalı ekonomilerde artı ürünün bölüşümü ile toprak mülkiyeti ve vergi-
lendirmenin siyasi ve sosyal organizasyonların (monarşi, feodalite, tabakalı top-
lum, kast sistemi) oluşmasındaki işlevleri ele alınır.
KAZANIMIN Anlama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
ÖĞRENCİDEN Öğrencinin, “Artı ürün" ile ilgili verilen önermelerden doğru seçimleri yapması bek-
BEKLENEN lenir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir.
Öğrencinin 3 tam puan alabilmesi için 1. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
Örnek 1:
1. çıkışa ulaşan öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçimi yapmış ve
2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D) yi seçerek doğru seçim yapmış ve 4.
DEĞERLENDİRME önermeye ulaşmıştır. 4. önerme için ise (D)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu
durumda öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve 3 puan almıştır.
Örnek 2:
5. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 3.
önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (D)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 6. öner-
meye ulaşmıştır. 6. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu durumda
öğrenci 1 doğru, 2 yanlış seçim yapmış ve 1 puan almıştır.
Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Artı Ürün” konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya konu-
larak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.
40