Page 42 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 42

TARİH          SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME



              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 8




          DERS                     TARİH
          SINIF                    9

          ÜNİTE                    Orta Çağ’da Dünya

          KONU                     Orta Çağ’da Ekonomi

          KAZANIM                  9.3.2. Orta Çağ’da tarım ve ticaretin yaygın ekonomik faaliyetler olduklarını kavrar.

          KAZANIMIN
          BİLİŞSEL DÜZEYİ          Anlama
          ÖNERİLEN SÜRE            10 Dakika
          ÖLÇME ARACI              Kelime İlişkilendirme Testi

                                   Öğrencinin feodalite ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya kavramları yaz-
          ÖĞRENCİDEN
          BEKLENEN                 ması, yazdığı bu kavram veya kelimeleri feodalite ile birlikte kullanarak anlamlı
                                   cümleler kurması beklenir.


                                   I. Bölüm: Öğrencinin feodalite kavramı ile ilişkili yazdığı her bir kelime veya
                                   kavram için 1 puan verilir.
                                   Örnek : Senyör
          DEĞERLENDİRME
                                   II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.
                                   Örnek : Feodalitede en büyük senyör kraldır.



                                   Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk
                                   dü zeylerinin   belirlenmesi   amacıyla     kullanılması   durumunda:
                                   Öğrencilerin  hazır  bulunuşluk  düzeylerine  göre  güçlü  ve  zayıf  yönlerinin
                                   belirlenmesi  ve  öğretim  süre cinin  öğrenci  ihtiyaçlarına  göre  planlanması
                                   önerilir.
          GERİ BİLDİRİM
                                   Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda:
                                   Değerlen dirme sonunda yeterli sayıda kelime yazamayan, anlamlı cümle
                                   kuramayan  öğren cilerin  konuyu  tekrar  etmeleri  önerilir.  Sınıf  genelin-
                                   de öğrenme eksikliğinin gözlemlenmesi durumunda öğretmen tarafından
                                   konunun tekrar edilmesi ve tespit edilen kavram yanılgılarının giderilmesi
                                   gerekmektedir.






















        42
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47