Page 44 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 44
TARİH SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 9
DERS TARİH
SINIF 9
ÜNİTE Orta Çağ’da Dünya
KONU Orta Çağ’da Ekonomi
KAZANIM 9.3.2. Orta Çağ’da tarım ve ticaretin yaygın ekonomik faaliyetler olduklarını kavrar.
Kazanım Açıklaması b) Orta Çağ’da Asya ve Avrupa arasındaki ticarete konu olan mallara, nakliye araç-
larına, ticaret mekânlarına (arasta, bedesten, han, kapan, ribat, kervansaray, pa-
zar, liman, panayır) ve madeni paralara değinilir.
c) Kral Yolu, İpek Yolu, Kürk Yolu ve Baharat Yolu’nun dünya ticaretindeki rollerine
ve bu yollara hâkim olma mücadelelerinin gerekçelerine vurgu yapılır. Söz konusu
ticaret güzergâhları harita/haritalar üzerinde gösterilir.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
Öğrencilerin, ticari mekânlar ve ticaret yolları ile ilgili kavramları içe ren
ÖĞRENCİDEN
yapılandırılmış griddeki kutucuk numaralarını kullanarak “Orta Çağ’da Ticaret” ile
BEKLENEN
ilgili soruları cevaplaması beklenir.
Doğru Cevaplar:
I. 3 ve 9
II. 2, 5 ve 7
III. 1, 4, 6 ve 8
Örnek 1:
Öğrenci I. soru için hepsini doğru yaparak "3 ve 9" cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
C3= Yanlış seçilen kutucuk sayısı,
C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre;
C1 = 2, C2 =2, C3 = 0 ve C4 = 7’dir.
Formül: (C1:C2) - (C3:C4) = 2/2 - 0/7 = 1 olacaktır.
DEĞERLENDİRME
Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu
değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin
aldığı puanı göstermektedir.
(1+1) x 5 = 10 puan
Örnek 2:
Öğrenci I. soru için “1, 3, 5 ve 6” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 1, C2 = 2, C3 = 3 ve C4 = 7’dir.
(C1:C2) - (C3:C4) = 1/2 - 3/7 = 0,08 olacaktır.
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 5,4
öğrencinin aldığı puanı göstermektedir.
(0,08+1)x5=5,4 puan
Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Orta Çağ’da Ticaret” konusunu tek-
rar çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “Orta
Çağ’da Ticaret” konusunu tekrar etmesi, öğrenme eksikliklerini ve kavram
yanılgılarını gidermesi önerilir.
44