Page 44 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 44

TARİH          SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME



              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 9




          DERS                      TARİH
          SINIF                     9
          ÜNİTE                     Orta Çağ’da Dünya
          KONU                      Orta Çağ’da Ekonomi
          KAZANIM                   9.3.2. Orta Çağ’da tarım ve ticaretin yaygın ekonomik faaliyetler olduklarını kavrar.
          Kazanım Açıklaması        b) Orta Çağ’da Asya ve Avrupa arasındaki ticarete konu olan mallara, nakliye araç-
                                    larına, ticaret mekânlarına (arasta, bedesten, han, kapan, ribat, kervansaray, pa-
                                    zar, liman, panayır) ve madeni paralara değinilir.
                                    c) Kral Yolu, İpek Yolu, Kürk Yolu ve Baharat Yolu’nun dünya ticaretindeki rollerine
                                    ve bu yollara hâkim olma mücadelelerinin gerekçelerine vurgu yapılır. Söz konusu
                                    ticaret güzergâhları harita/haritalar üzerinde gösterilir.
          KAZANIMIN
          BİLİŞSEL DÜZEYİ           Anlama
          ÖNERİLEN SÜRE             15 Dakika
          ÖLÇME ARACI               Yapılandırılmış Grid
                                    Öğrencilerin,  ticari  mekânlar  ve  ticaret  yolları  ile  ilgili  kavramları  içe ren
          ÖĞRENCİDEN
                                    yapılandırılmış griddeki kutucuk numaralarını kullanarak “Orta Çağ’da Ticaret” ile
          BEKLENEN
                                    ilgili soruları cevaplaması beklenir.
                                    Doğru Cevaplar:
                                    I. 3 ve 9
                                    II. 2, 5 ve 7
                                    III. 1, 4, 6 ve 8
                                    Örnek 1:
                                    Öğrenci I. soru için hepsini doğru yaparak "3 ve 9" cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda;
                                    C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
                                    C3= Yanlış seçilen kutucuk sayısı,
                                    C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre;
                                    C1 = 2, C2 =2, C3 = 0 ve C4 = 7’dir.
                                    Formül: (C1:C2) - (C3:C4) = 2/2 - 0/7 = 1 olacaktır.
          DEĞERLENDİRME
                                    Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu
                                    değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin
                                    aldığı puanı göstermektedir.
                                    (1+1) x 5 = 10 puan
                                    Örnek 2:
                                    Öğrenci I. soru için “1, 3, 5 ve 6” cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda;
                                    C1 = 1, C2 = 2, C3 = 3 ve C4 = 7’dir.
                                    (C1:C2) - (C3:C4) = 1/2 - 3/7 = 0,08 olacaktır.
                                    Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 5,4
                                    öğrencinin aldığı puanı göstermektedir.
                                    (0,08+1)x5=5,4 puan
                                    Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Orta Çağ’da Ticaret” konusunu  tek-
                                    rar çalışmaları önerilir.
          GERİ BİLDİRİM
                                    Sınıfın  çoğunluğunda  kutucuklar  yanlış  seçilmiş  ise  öğretmenin  “Orta
                                    Çağ’da Ticaret” konusunu tekrar etmesi, öğrenme eksikliklerini ve kavram
                                    yanılgılarını gidermesi önerilir.


        44
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49