Page 91 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 91
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 8
Dereceli Puanlama Anahtarı
Geliştirilmesi
Ölçütler Mükemmel İyi Orta gerekli
(4) (3) (2)
(1)
Çalışma planı araştır- Çalışma planı hazır-
Çalışma planı
ma başlıkları detaylı Çalışma planı hazır- lanmamış veya
Çalışma planı hazırlanmış,
hazırlama bir şekilde yazılarak iş bölümü lanmış, iş bölümü araştırma ile ilgili
hazırlanmış, iş bölümü yapılmamış. olmayan bir plan
yapılmış.
yapılmış. hazırlanmıştır.
Araştırma raporu
Araştırma raporu de- detaya inilmeden Araştırma raporu Araştırma raporu
Araştırma taylı ve farklı kaynak- genel hatları ile ve detaya inilmeden hazırlanmamış veya
raporunu ları içerecek şekilde farklı kaynakları genel hatları ile ve konusu ile ilgisi
hazırlama hazırlanmış. Kaynaklar içerecek şekilde tek bir kaynaktan olmayan bir rapor
yazılmış. hazırlanmış. Kay- hazırlanmış. yazılmış.
naklar yazılmış.
Bilim insanlarını (Akşem-
seddin, Ali Kuşçu ve Bilim insanlarını
Bilim insanlarını
Uluğ Bey) her yönüyle (Akşemseddin, Ali
(Akşemseddin, Ali Makale yazılmamış
Değerlendirme değerlendirdiği, bilim in- Kuşçu ve Uluğ Bey)
Kuşçu ve Uluğ Bey) veya konu ile ilgisi
yazısı yazma sanları (Akşemseddin, Ali genel hatlarıyla ele
her yönüyle değer- olmayan bir makale
(Makale yazma) Kuşçu ve Uluğ Bey) ile aldığı veya sadece
lendirdiği bir makale yazılmış.
ilgili görüşlerini belirten isimlerini yazdığı bir
yazılmış.
değerlendirme makalesi makale yazılmış.
yazılmış.
Poster veya di-
Poster veya dijital sunum jital sunum gör- Poster veya dijital su-
Poster veya dijital
dünya ve ülkemizden bol sel içermeden num hazırlanmamış
Poster veya dijital sunum görsel ve
sunumun İçeriği miktarda görsel ve bilgi bilgi içerecek şekilde sadece konuyla veya konu ile ilgisi
içerecek şekilde ilgili genel bilgiler olmayan poster/dijital
hazırlanmış.
hazırlanmış. içerecek şekilde sunum hazırlanmış.
hazırlanmış.
Hazırlanan sunum
Hazırlanan sunum Hazırlanan sunum
düzgün bir Türkçe ile,
doğru bir şekilde doğru bir şekilde
etkili bir ses tonu ve Sunum doğru ve etkin
Sınıf içi sunum beden dili kullanılarak sunulmuştur. Sunum sunulmuştur. Sunum bir şekilde sunulama-
sonrasında sorulan sonrasında sorulan
sunulmuştur. Sunum son- mıştır.
sorulara cevap sorulara cevap
rasında sorulan sorulara
verilmiştir. verilmiştir.
cevap verilmiştir.
Grup içinde iş Grup içinde iş Grup içinde iş bölümü
Grup içinde iş bölümü
bölümü sağlanmış bölümü ve iş birliği yapılmamış ve iş birliği
Grup iletişimi sağlanmış ve iş birliği
ancak iş birliği içinde anlamında sorunlar içinde
içinde çalışılmıştır.
çalışılmamıştır. oluşmuştur. çalışılmamıştır.
Genel Toplam
91