Page 89 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 89
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 8
DERS TARİH
SINIF 10
ÜNİTE Beylikten Devlete Osmanlı Medeniyeti
KONU Medreseler ve Tekkeler
KAZANIM 10.4.2. Osmanlı devlet idaresinin ilmiye, kalemiye ve seyfiye sınıflarının birlikteliği-
ne dayalı yapısını analiz eder.
Kazanım Açıkalması c) Türk dünyasında yetişmiş olan bilim insanlarına (Akşemseddin, Ali Kuşçu ve
Uluğ Bey) ve çalışmalarına kısaca değinilir.
KAZANIMIN Analiz
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 2 Hafta (Araştırma) + 1 Ders Saati (Sunum)
ÖLÇME ARACI Performans Görevi
Öğrenciden;
• Çalışma planını hazırlaması,
• Grupla iş birliği içinde çalışması,
• Bilim insanları (Akşemseddin, Ali Kuşçu ve Uluğ Bey) hakkında araştırma
ÖĞRENCİDEN yapması,
BEKLENEN • Elde ettiği verileri kaydetmesi,
• Araştırma sonucu oluşturduğu poster veya dijital sunumu sınıfta sunması,
• Sorulan sorulara doğru ve yeterli cevaplar vermesi beklenir.
NOT: Bu performans görevi öğrencilere konu işlenmeden 2 hafta önce verilir.
Dereceli puanlama anahtarı
DEĞERLENDİRME
Öz ve akran değerlendirme
Değerlendirme sonuçları dikkate alınarak “Bilim Insanları (Akşemseddin, Ali Kuşçu
GERİ BİLDİRİM ve Uluğ Bey)” konusu ile ilgili öğrencinin öğrenme eksikliklerini gidermeye yönelik
çalışmalar yapılması önerilir.
89