Page 89 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 89

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 8





             DERS                      TARİH

             SINIF                     10
             ÜNİTE                     Beylikten Devlete Osmanlı Medeniyeti


             KONU                      Medreseler ve Tekkeler

             KAZANIM                   10.4.2. Osmanlı devlet idaresinin ilmiye, kalemiye ve seyfiye sınıflarının birlikteliği-
                                       ne dayalı yapısını analiz eder.

             Kazanım Açıkalması        c) Türk dünyasında yetişmiş olan bilim insanlarına (Akşemseddin, Ali Kuşçu ve
                                       Uluğ Bey) ve çalışmalarına kısaca değinilir.
             KAZANIMIN                 Analiz
             BİLİŞSEL DÜZEYİ
             ÖNERİLEN SÜRE             2 Hafta (Araştırma) + 1 Ders Saati (Sunum)
             ÖLÇME ARACI               Performans Görevi

                                       Öğrenciden;
                                        • Çalışma planını hazırlaması,
                                        • Grupla iş birliği içinde çalışması,
                                        • Bilim insanları (Akşemseddin, Ali Kuşçu ve Uluğ Bey) hakkında araştırma
             ÖĞRENCİDEN                   yapması,
             BEKLENEN                   • Elde ettiği verileri kaydetmesi,
                                        • Araştırma sonucu oluşturduğu poster veya dijital sunumu sınıfta sunması,
                                        • Sorulan sorulara doğru ve yeterli cevaplar vermesi beklenir.


                                       NOT: Bu performans görevi öğrencilere konu işlenmeden 2 hafta önce verilir.
                                       Dereceli puanlama anahtarı
             DEĞERLENDİRME
                                       Öz ve akran değerlendirme



                                       Değerlendirme sonuçları dikkate alınarak “Bilim Insanları (Akşemseddin, Ali Kuşçu
             GERİ BİLDİRİM             ve Uluğ Bey)” konusu ile ilgili öğrencinin öğrenme eksikliklerini gidermeye yönelik
                                       çalışmalar yapılması önerilir.



























                                                                                                              89
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94