Page 93 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 93
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 9
DERS TARİH
SINIF 10
ÜNİTE Beylikten Devlete Osmanlı Medeniyeti
KONU Osmanlı Devleti’nde Askerî Sınıf
KAZANIM 10.4.2. Osmanlı devlet idaresinin ilmiye, kalemiye ve seyfiye sınıflarının birlikteliği-
ne dayalı yapısını analiz eder.
KAZANIMIN Analiz
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
Öğrencilerin Osmanlı devlet görevlileri ile ilgili kavramları içeren yapılandı-
ÖĞRENCİDEN rılmış griddeki kutucuk numaralarını kullanarak “Osmanlı Devleti’nde As-
BEKLENEN
kerî Sınıf” ile ilgili soruları cevaplaması beklenir.
Doğru Cevaplar:
I. 3, 4 ve 9
II. 1, 5 ve 7
III. 2, 6 ve 8
IV. 4
V. 2
VI. 1, 3, 5, ve 7
Örnek 1:
Öğrenci I. soru için “3, 4 ve 9” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
C3= Yanlış seçilen kutucuk sayısı, C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı oldu-
ğuna göre;
DEĞERLENDİRME C1 = 3, C2 = 3, C3 = 0 ve C4 = 6’dır.
Formül: (C1:C2) – (C3:C4) = 3/3 – 0/6 = 1 olacaktır.
Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu
değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin
aldığı puanı göstermektedir.
(1+1) x 5 = 10 puan
Örnek 2:
Öğrenci I. soru için “3 ve 9” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 2, C2 = 3, C3 = 0 ve C4 = 6’dır.
(C1:C2) – (C3:C4) = 2/3 – 0/6 = 0,66 olacaktır.
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 8,3
öğrencinin aldığı puanı göstermektedir.
(0,66+1)x5=8,3 puan
Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Osmanlı Devleti’nde Askerî Sınıf ”
konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “Osmanlı
Devleti’nde Askerî Sınıf ” konusunu tekrar etmesi, öğrenme eksikliklerini
ve kavram yanılgılarını gidermesi önerilir.
93