Page 97 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 97

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 11




            DERS                      TARİH

            SINIF                     10

            ÜNİTE                     Dünya Gücü Osmanli (1453-1595)

            KONU                      1520-1595 Yılları Arasında Osmanlı Siyasi Faaliyetleri

            KAZANIM                   10.5.4. 1520-1595 yılları arasındaki süreçte meydana gelen başlıca siyasi gelişme-
                                      leri tarih şeridi ve haritalar üzerinde gösterir.
            KAZANIMIN                 Anlama
            BİLİŞSEL DÜZEYİ
            ÖNERİLEN SÜRE             2 Hafta (Araştırma) + 1 Ders Saati (Sunum)
            ÖLÇME ARACI               Performans Görevi


                                      Öğrenciden;
                                      • Çalışma planı hazırlaması,
                                      • Grupla iş birliği içinde çalışması,
                                      • 1520-1595 yılları arasında Osmanlı siyasi faaliyetleri ve tarihi önemini araştırması,
                                      araştırma yaparken;
                                       Kanuni döneminin genel özelliklerini,
                                       Batı’daki gelişmelerin neler olduğunu,
                                       Osmanlı ve Habsburg monarşisi arasındaki ilişkiyi,
                                       Doğu’daki gelişmelerin neler olduğunu,
                                       XV ve XVI.yüzyıldaki Osmanlı ekonomik politikasını,
                                       Fransızlara verilen kapitülasyonları,
                                       Osmanlı Devleti’nin XV ve XVI. Yüzyıllarda izlediği siyaseti ve etkilerini araştırma-
            ÖĞRENCİDEN                  sı,
            BEKLENEN
                                       Araştırma sonuçlarını oluşturacağı tarih şeridinde göstermesi,
                                      •  Elde  ettiği  bilgileri  değerlendirerek  ve  ilgili  görsellerden  de  yararlanarak  poster
                                        oluşturup sınıf ortamında sunması beklenir.

                                      PERFORMANS SUNUMU (POSTER)
                                      Oluşturulan posterin ve sununun;
                                      • Araştırmanın içeriğini kapsayacak şekilde olması,
                                      • İlgili görsellerle desteklenmesi,
                                      • İçeriğinde kullanılan kaynakların yer alması,
                                      • Posterin kapsamına uygun slogan oluşturulması,
                                      • Yapacağı araştırmayı bir sunu şeklinde getirmesi, bunu görsellerle desteklemesi
                                      • Sınıf ortamında sunulması beklenmektedir.
                                      NOT: Bu performans görevi öğrencilere konu işlenmeden 2 hafta önce
                                      verilir.
                                      Performans ve Sunu Değerlendirme Ölçeği
            DEĞERLENDİRME
                                      Poster Değerlendirme Ölçeği

                                      Değerlendirme  sonuçları  dikkate  alınarak  "1520-1595  Yılları  Arasın da
            GERİ BİLDİRİM             Osmanlı Siyasi Faaliyetleri" konusu ile ilgili öğrencinin öğrenme eksikliklerini
                                      gider meye yönelik çalışmalar yapılması önerilir.



                                                                                                              97
   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102