Page 97 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 97
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 11
DERS TARİH
SINIF 10
ÜNİTE Dünya Gücü Osmanli (1453-1595)
KONU 1520-1595 Yılları Arasında Osmanlı Siyasi Faaliyetleri
KAZANIM 10.5.4. 1520-1595 yılları arasındaki süreçte meydana gelen başlıca siyasi gelişme-
leri tarih şeridi ve haritalar üzerinde gösterir.
KAZANIMIN Anlama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 2 Hafta (Araştırma) + 1 Ders Saati (Sunum)
ÖLÇME ARACI Performans Görevi
Öğrenciden;
• Çalışma planı hazırlaması,
• Grupla iş birliği içinde çalışması,
• 1520-1595 yılları arasında Osmanlı siyasi faaliyetleri ve tarihi önemini araştırması,
araştırma yaparken;
Kanuni döneminin genel özelliklerini,
Batı’daki gelişmelerin neler olduğunu,
Osmanlı ve Habsburg monarşisi arasındaki ilişkiyi,
Doğu’daki gelişmelerin neler olduğunu,
XV ve XVI.yüzyıldaki Osmanlı ekonomik politikasını,
Fransızlara verilen kapitülasyonları,
Osmanlı Devleti’nin XV ve XVI. Yüzyıllarda izlediği siyaseti ve etkilerini araştırma-
ÖĞRENCİDEN sı,
BEKLENEN
Araştırma sonuçlarını oluşturacağı tarih şeridinde göstermesi,
• Elde ettiği bilgileri değerlendirerek ve ilgili görsellerden de yararlanarak poster
oluşturup sınıf ortamında sunması beklenir.
PERFORMANS SUNUMU (POSTER)
Oluşturulan posterin ve sununun;
• Araştırmanın içeriğini kapsayacak şekilde olması,
• İlgili görsellerle desteklenmesi,
• İçeriğinde kullanılan kaynakların yer alması,
• Posterin kapsamına uygun slogan oluşturulması,
• Yapacağı araştırmayı bir sunu şeklinde getirmesi, bunu görsellerle desteklemesi
• Sınıf ortamında sunulması beklenmektedir.
NOT: Bu performans görevi öğrencilere konu işlenmeden 2 hafta önce
verilir.
Performans ve Sunu Değerlendirme Ölçeği
DEĞERLENDİRME
Poster Değerlendirme Ölçeği
Değerlendirme sonuçları dikkate alınarak "1520-1595 Yılları Arasın da
GERİ BİLDİRİM Osmanlı Siyasi Faaliyetleri" konusu ile ilgili öğrencinin öğrenme eksikliklerini
gider meye yönelik çalışmalar yapılması önerilir.
97