Page 102 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 102
TARİH SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 12
DERS TARİH
SINIF 10
ÜNİTE Dünya Gücü Osmanlı (1453-1595)
KONU 1520-1595 Yılları Arasındaki Başlıca Siyasi Gelişmeler
KAZANIM 10.5.4. 1520-1595 yılları arasındaki süreçte meydana gelen başlıca siyasi geliş-
meleri tarih şeridi ve haritalar üzerinde gösterir.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
Öğrencilerin XVI. yüzyıl siyasi gelişmeleri ile ilgili kavramları içeren yapılandırılmış
ÖĞRENCİDEN
BEKLENEN griddeki kutucuk numara larını kullanarak “1520-1595 Yılları Arasındaki Başlıca Si-
yasi Gelişmeler” ile ilgili soruları cevaplaması beklenir.
Doğru Cevaplar:
I. 7 ve 9
II. 2 ve 8
III. 3 ve 6
IV. 1, 2, 4, 5, 7, 8 ve 9
V. 7, 5, 9, 3, 6, 1, 4, 8 ve 2
Örnek 1:
Öğrenci I. soru için hepsini doğru yaparak "7 ve 9" cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
C3= Yanlış seçilen kutucuk sayısı,
C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre;
C1 = 2, C2 =2, C3 = 0 ve C4 = 7’dir.
DEĞERLENDİRME
Formül: (C1:C2) - (C3:C4) = 2/2 - 0/7 = 1 olacaktır.
Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu
değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin
aldığı puanı göstermektedir.
(1+1) x 5 = 10 puan
Örnek 2:
Öğrenci I. soru için “2, 3, 7 ve 9” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 2, C2 = 2, C3 = 2 ve C4 = 7’dir.
(C1:C2) - (C3:C4) = 2/2 - 2/7 = 0,72 olacaktır.
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 8,6
öğrencinin aldığı puanı göstermektedir.
(0,72+1)x5=8,6 puan
Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “1520-1595 Yılları Arasındaki Başlı-
ca Siyasi Gelişmeler” konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “1520-
1595 Yılları Arasındaki Başlıca Siyasi Gelişmeler” konusunu tekrar etme-
si, öğrenme eksikliklerini ve kavram yanılgılarını gidermesi önerilir.
102