Page 102 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 102

TARİH          SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME




              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 12



          DERS                      TARİH
          SINIF                     10
          ÜNİTE                     Dünya Gücü Osmanlı (1453-1595)
          KONU                      1520-1595 Yılları Arasındaki Başlıca Siyasi Gelişmeler
          KAZANIM                   10.5.4. 1520-1595 yılları arasındaki süreçte meydana gelen başlıca siyasi geliş-
                                    meleri tarih şeridi ve haritalar üzerinde gösterir.
          KAZANIMIN
          BİLİŞSEL DÜZEYİ           Anlama
          ÖNERİLEN SÜRE             15 Dakika
          ÖLÇME ARACI               Yapılandırılmış Grid
                                    Öğrencilerin XVI. yüzyıl siyasi gelişmeleri ile ilgili kavramları içeren yapılandırılmış
          ÖĞRENCİDEN
          BEKLENEN                  griddeki kutucuk numara larını kullanarak “1520-1595 Yılları Arasındaki Başlıca Si-
                                    yasi Gelişmeler” ile ilgili soruları cevaplaması beklenir.
                                    Doğru Cevaplar:
                                    I. 7 ve 9
                                    II. 2 ve 8
                                    III. 3 ve 6
                                    IV. 1, 2, 4, 5, 7, 8 ve 9
                                    V. 7, 5, 9, 3, 6, 1, 4, 8 ve 2

                                    Örnek 1:
                                    Öğrenci I. soru için hepsini doğru yaparak "7 ve 9" cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda;
                                    C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
                                    C3= Yanlış seçilen kutucuk sayısı,
                                    C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre;
                                    C1 = 2, C2 =2, C3 = 0 ve C4 = 7’dir.
          DEĞERLENDİRME
                                    Formül: (C1:C2) - (C3:C4) = 2/2 - 0/7 = 1 olacaktır.
                                    Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu
                                    değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin
                                    aldığı puanı göstermektedir.
                                    (1+1) x 5 = 10 puan


                                    Örnek 2:
                                    Öğrenci I. soru için “2, 3, 7 ve 9” cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda;
                                    C1 = 2, C2 = 2, C3 = 2 ve C4 = 7’dir.
                                    (C1:C2) - (C3:C4) = 2/2 - 2/7 = 0,72 olacaktır.
                                    Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 8,6
                                    öğrencinin aldığı puanı göstermektedir.
                                    (0,72+1)x5=8,6 puan

                                    Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “1520-1595 Yılları Arasındaki Başlı-
                                    ca Siyasi Gelişmeler” konusunu tekrar çalışmaları önerilir.

          GERİ BİLDİRİM
                                    Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin  “1520-
                                    1595 Yılları Arasındaki Başlıca Siyasi Gelişmeler” konusunu tekrar etme-
                                    si, öğrenme eksikliklerini ve kavram yanılgılarını gidermesi önerilir.


        102
   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107