Page 104 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 104

TARİH          SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME




              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 13



          DERS                      TARİH
          SINIF                     10

          ÜNİTE                     Klasik Çağda Osmanlı Toplum Düzeni

          KONU                      Osmanlı’da Toprak Mülkiyeti ve Çifthane Sistemi
          KAZANIM                   10.7.3. Osmanlı ekonomik sistemi içerisinde tarımsal üretimin önemini fark eder.


          Kazanım Açıklaması        Osmanlı Devleti’nde devletin toprak üzerindeki mülkiyeti ve çifthane sisteminin,
                                    zirai üretimin sürdürülmesindeki rolüne değinilir.
          KAZANIMIN                 Anlama
          BİLİŞSEL DÜZEYİ
          ÖNERİLEN SÜRE             10 Dakika

          ÖLÇME ARACI               Kavram Haritası
                                    Öğrencilerden “Osmanlı’da Toprak Mülkiyeti ve Çifthane Sistemi” ile ilgili kavram-
          ÖĞRENCİDEN                ları doğru yerleştirerek bağlantı ifadeleri ile birlikte anlamlı cümle oluşturup kavram
          BEKLENEN
                                    haritasını tamamlamaları beklenir.


                                     Doğru yerleştirilen her kavram 1 puan olarak değerlendirilecektir.
                                     Kavram haritasında:
                                     16 kavram olduğundan: 16 x 1 puan = 16 puan
                                     Öğrencinin alabileceği en yüksek puan 16’dır.











          DEĞERLENDİRME





















                                    Kavramları yanlış yerleştiren öğrencilerin “Osmanlı’da Toprak Mülkiyeti ve Çiftha-
                                    ne Sistemi” konusunu tekrar çalışmaları önerilir.

          GERİ BİLDİRİM
                                     Sınıfın çoğunluğunda kavramlar yanlış yerleştirilmiş ise öğretmenin “Osmanlı’da
                                    Toprak Mülkiyeti ve Çifthane Sistemi” konusunu tekrar etmesi, yanlış öğrenmeleri
                                    düzeltmesi ve kavram yanılgılarını gidermesi önerilir.


        104
   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109