Page 22 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı - 10.Sınıf
P. 22
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
3. SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEKLERİNİN YAPISI
Hazırlanan rehber kitaplarda sınıf içi değerlendirme örnekleri iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm, öğret-
men sayfasıdır ve sınıf içi değerlendirme örneğinin nasıl kullanılması ile puanlanması gerektiği konularında
öğretmene rehberlik etmektedir. Ikinci bölüm ise öğrenci sayfasıdır ve öğrencilere verilmek üzere hazırlanmış
sınıf içi değerlendirme örneğini içermektedir. Bu sınıf içi değerlendirme örnekleri, örneğin yönergesi ve değer-
lendirilmesinde kullanılacak puanlama araçlarından oluşmaktadır.
I. BÖLÜM - ÖĞRETMEN SAYFASI
Bu görselin bulunduğu
sayfalar ölçme aracıyla ilgili
öğretmene bilgi vermektedir.
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 3
Kazanımın bilişsel düzeyi
DERS TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
Bloom Taksonomisi esas
alınarak belirlenmiştir. SINIF 10
Bazı örneklerde bilişsel
düzey belirlemede kaza- ÖĞRENME ALANI Şiir
nımın açıklaması esas KONU Nazım Biçimleri
alınmıştır. A.1. 4. Şiirin nazım biçimini ve nazım türünü tespit eder.
KAZANIM
a. Şiirin nazım biçimi belirlenirken nazım birimi, kafiye düzeni, ölçü gibi şekil özel-
Kazanım Açıklaması liklerinin; nazım türü belirlenirken içeriğin (konu, tema vb.) esas alındığı vurgulanır.
Önerilen süre tahmini KAZANIMIN Anlama
olarak verilmiştir. Öğren- BİLİŞSEL DÜZEYİ
cilerin düzeyine ve sınıf ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ortamına göre bu süre
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
öğretmen tarafından azal-
Öğrencilerin “Nazım Biçimleri”ne ait kavramları içeren yapılandırılmış griddeki
tılabilir veya arttırılabilir. ÖĞRENCİDEN kutucuk numaralarını kullanarak “Nazım Biçimleri” ile ilgili soruları cevaplaması
BEKLENEN beklenir.
Doğru Cevaplar:
I. 1, 3, 4, 5, 7 ve 9
II. 2, 6 ve 8
III. 3 ve 4
Kazanımı ölçmek için
IV. 2, 6 ve 8
kullanılan ölçme aracını
V. 1, 5, 7 ve 9
göstermektedir. VI. 2 ve 6
Örnek 1:
Öğrenci I. soru için “1, 3, 4, 5, 7 ve 9” cevabını vermiş olsun.
DEĞERLENDİRME Bu durumda;
C1 = Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
C3 = Yanlış seçilen kutucuk sayısı, C4 = Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre
C1 = 6, C2 = 6, C3 = 0, C4 = 3
Formül: (C1:C2) – (C3:C4) = 6/6 – 0/6 = 1 olacaktır.
Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin aldığı puanı
Bu bölümde kullanılan göstermektedir. (2) · 5 = 10 puan
ölçme aracında değerlen- Örnek 2:
Öğrenci II. soru için “2 ve 5” cevabını vermiş olsun. Bu durumda; C1 = 1, C2 = 3, C3 =
dirmenin nasıl yapılması 1 ve C4 = 6
Formül: (C1:C2) – (C3:C4) = 1/3 – 1/6 = 0,17 olacaktır.
gerektiği gösterilmektedir. Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 5,85 öğrencinin aldığı puanı
göstermektedir. (1,17) · 5 = 5,85 puan
Kavramları yanlış yerleştiren öğrencilerin “Nazım Biçimleri” konusunu tekrar çalış-
maları önerilir.
GERİ BİLDİRİM Sınıfın çoğunluğunda kavramlar yanlış yerleştirilmiş ise öğretmenin “Nazım Biçim-
leri” konusunu tekrar etmesi, yanlış öğrenmeleri düzeltmesi ve kavram yanılgılarını
Bu bölümde öğrencilere gidermesi önerilir.
verilebilecek geri bildirim
örnekleri gösterilmektedir.
Öğrencilerin performans-
larına bağlı olarak öğrenci
bazlı farklı geri bildirimler
verilebilir.
22