Page 217 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 217
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 15
DERS TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
SINIF 12
ÖĞRENME ALANI Deneme
KONU Yazım Kuralları
KAZANIM A.4. 15. Metinlerden hareketle dil bilgisi çalışmaları yapar.
KAZANIMIN Uygulama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
Öğrencilerin “Yazım Kuralları”na ait kavramları içeren yapılandırılmış griddeki ku-
ÖĞRENCİDEN tucuk numaralarını kullanarak “Yazım Kuralları” ile ilgili soruları cevaplaması bek-
BEKLENEN
lenir.
Doğru Cevaplar:
I. 4, 6 ve 7
II. 3 ve 9
III. 2 ve 5
IV. 1 ve 8
Örnek 1:
Öğrenci I. soru için hepsini doğru yaparak “4, 6 ve 7” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2 = Toplam doğru kutucuk sayısı,
C3 = Yanlış seçilen kutucuk sayısı, C4 = Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna
göre
C1 = 3, C2 = 3 C3 = 0, C4 = 9
DEĞERLENDİRME Formül: (C1:C2) – (C3: C4) = 3/3 – 0/6= 1
Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10 öğrencinin aldığı puanı göster-
mektedir.
(1+1) . 5 = 10 puan
Örnek 2:
Öğrenci III. soru için “2 ve 6” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 1, C2 = 3 C3 = 1, C4 = 9
Formül: (C1:C2) – (C3: C4) = 1/2 – 1/7= 0,36
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 6,8 öğrencinin
aldığı puanı göstermektedir.
(0,36 + 1) · 5 = 6,8 puan
Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Yazım Kuralları” konusunu tekrar çalışmaları
önerilir.
GERİ BİLDİRİM Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “Yazım Kuralları”
konusunu tekrar etmesi, öğrenme eksikliklerini ve kavram yanılgılarını gidermesi
önerilir.
217