Page 217 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 217

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 15




             DERS                     TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI


             SINIF                    12

             ÖĞRENME ALANI            Deneme


             KONU                     Yazım Kuralları

             KAZANIM                  A.4. 15. Metinlerden hareketle dil bilgisi çalışmaları yapar.

             KAZANIMIN                Uygulama
             BİLİŞSEL DÜZEYİ

             ÖNERİLEN SÜRE            10 Dakika
             ÖLÇME ARACI              Yapılandırılmış Grid

                                      Öğrencilerin “Yazım Kuralları”na ait kavramları içeren yapılandırılmış griddeki ku-
             ÖĞRENCİDEN               tucuk numaralarını kullanarak “Yazım Kuralları” ile ilgili soruları cevaplaması bek-
             BEKLENEN
                                      lenir.
                                      Doğru Cevaplar:
                                      I. 4, 6 ve 7
                                      II. 3 ve 9
                                      III. 2 ve 5
                                      IV. 1 ve 8

                                      Örnek 1:
                                      Öğrenci I. soru için hepsini doğru yaparak “4, 6 ve 7” cevabını vermiş olsun.
                                      Bu durumda;
                                      C1 = Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2 = Toplam doğru kutucuk sayısı,
                                      C3 = Yanlış seçilen kutucuk sayısı, C4 = Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna
                                      göre
                                      C1 = 3, C2 = 3 C3 = 0, C4 = 9
             DEĞERLENDİRME            Formül: (C1:C2) – (C3: C4) = 3/3 – 0/6= 1
                                      Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
                                      eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10 öğrencinin aldığı puanı göster-
                                      mektedir.
                                      (1+1) . 5 = 10 puan

                                      Örnek 2:
                                      Öğrenci III. soru için “2 ve 6” cevabını vermiş olsun.
                                      Bu durumda;
                                      C1 = 1, C2 = 3 C3 = 1, C4 = 9
                                      Formül: (C1:C2) – (C3: C4) = 1/2 – 1/7= 0,36
                                      Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 6,8 öğrencinin
                                      aldığı puanı göstermektedir.
                                      (0,36 + 1) · 5 = 6,8 puan
                                      Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Yazım Kuralları” konusunu tekrar çalışmaları
                                      önerilir.

             GERİ BİLDİRİM            Sınıfın  çoğunluğunda  kutucuklar  yanlış  seçilmiş  ise  öğretmenin  “Yazım  Kuralları”
                                      konusunu  tekrar  etmesi,  öğrenme  eksikliklerini  ve  kavram  yanılgılarını  gidermesi
                                      önerilir.






                                                                                                             217
   212   213   214   215   216   217   218   219   220