Page 213 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 213
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 13
DERS TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
SINIF 12
ÖĞRENME ALANI Deneme
KONU Yazım ve Noktalama
KAZANIM A.4. 15. Metinlerden hareketle dil bilgisi çalışmaları yapar.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Uygulama
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Çalışma Kâğıdı
ÖĞRENCİDEN Öğrencilerden metinde yazım yanlışı yapılmış sözcükleri bulup düzeltmeleri ve me-
BEKLENEN tinde boş bırakılan yerlere uygun noktalama işaretlerini yazmaları beklenmektedir.
Öğrencilerin verdiği her doğru cevap 1 puandır. Bu çalışma sonunda öğrencinin
alabileceği en yüksek puan 25’tir.
Kendimizi İnceleme
Cicero’yu iyi anlamaktan çok kendimi iyi anlamak isterdim. Kendi üzerimde edin-
diğim görgü, iyi bir öğrenci olsam, beni adam etmeye yeter de artar bile. Geçirdiği
aşırı bir öfkeyi, bu azgınlığın kendisine nelere götürdüğünü aklında tutan kişi, öfke-
nin çirkinliğini Aristoteles’te okuyacaklarından daha iyi görür ve daha haklı bir nef-
ret duyardı ona karşı. Göze aldığı, savuşturduğu belaları, ne sudan nedenlerle bir
durumdan ötekine geçiverdiğini aklında tutanlar, gelecek değişikliklere, durumları-
nı kavramaya hazırlıklı olurlar. Caesar’ın hayatındaki ibret dersleri bizim hayatımız-
dakinden daha çok değildir. İmparatorların olsun, halkın olsun herkesin hayatında
bütün insanlık durumları vardır. Dinlemesini bilelim yalnız: Ne eksiğimiz olduğunu
DEĞERLENDİRME
kendi kendimize hep söylemekteyiz. Bir düşüncesinde kaç kez aldandığını unut-
mamış insan ne kadar budala olmalı ki kendi düşüncesinden kuşku duymasın.
Montaigne
Türkiyem’e Önsöz
Bir gün Varlık'ta bir şiirini okudum: Uzak Kaderler İçin. Ses değişivermişti, Turgut
Uyar kendini artık aramıyordu, bulmuştu. O Şiiri yazan adamın gönlünde büyük
şiirin esmeye başladığı anlaşılıyordu. Acemilikten büsbütün kurtulmuş muydu? Ha-
yır. Bir kere Turgut Uyar'ın dili daha iyice arılaşamadı; şekil, bakıyorsunuz, birden-
bire aksayıveriyor.
Nurullah Ataç
Çalışma kâğıdında verilen metinde yer alan yazım yanlışlarını tespit edemeyen ve
metin üzerinde boş bırakılan yerlere uygun noktalama işaretlerini yazamayan öğren-
cilerin “Yazım ve Noktalama” konusunu tekrar çalışmaları önerilir. Etkinlikte sınıfın
GERİ BİLDİRİM
çoğunluğu tarafından yanlış cevaplar verilmiş ise öğretmenin “Yazım ve Noktalama”
konusunu tekrar etmesi, yanlış öğrenmeleri düzeltmesi ve kavram yanılgılarını gider-
mesi önerilir.
213