Page 214 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 214
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 13
ÇALIŞMA KÂĞIDI
YAZIM VE NOKTALAMA
Aşağıda verilen deneme metninde yanlış yazılmış sözcükleri bularak yerlerine doğrularını yazınız. Her doğru
cevap 1 puandır.
Kendimizi İnceleme
Ciceroyu iyi anlamakdan çok kendimi iyi anlamak isterdim. Kendi üzerim de edindiğim görgü, iyi bir öğrenci
olsam, beni adam etmeye yeterde artar bile. Geçirdiği aşırı bir öfkeyi, bu azgınlığın kendisine nelere götür-
düğünü akılında tutan kişi, öfkenin çirkinliğini Aristotelesde okuyacaklarından daha iyi görür ve daha haklı bir
nefret duyardı ona karşı. Gözealdığı, savuşturduğu belaları, ne sudan nedenlerle bir durumdan ötekine geçi
verdiğini aklında tutanlar, gelecek değişikliklere, durumlarını kavramaya hazırlıklı olurlar. Caesar’ın hayatın-
da ki ibret dersleri bizim hayatımızdakinden daha çok değildir. İmparator’ların olsun, halkın olsun herkezin
hayatında bütün insanlık durumları vardır. Dinlemesini bilelim yanlız: Ne eksiğimiz olduğunu kendi kendimize
hep söylemekdeyiz. Bir düşüncesinde kaçkez aldandığını unutmamış insan ne kadar budala olmalıki kendi
düşüncesinden kuşku duymasın.
Montaigne
Aşağıdaki metinde boş bırakılan yerlere uygun noktalama işaretini yazınız. Her doğru cevap 1 puandır.
Türkiyem’e Önsöz
Bir gün Varlık( )ta bir şiirini okudum ( ) Uzak Kaderler İçin ( ) Ses değişivermişti, Turgut Uyar kendini artık
aramıyordu ( ) bulmuştu. O Şiiri yazan adamın gönlünde büyük şiirin esmeye başladığı anlaşılıyordu ( )
Acemilikten büsbütün kurtulmuş muydu ( ) Hayır ( ) Bir kere Turgut Uyar'ın dili daha iyice arılaşamadı ( )
şekil ( ) bakıyorsunuz ( ) birdenbire aksayıveriyor.
Nurullah Ataç
“Bu çalışma sonunda alabileceğiniz en yüksek puan 25 puandır.”
214