Page 209 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 209

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 11



             DERS                     TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI


             SINIF                    12


             ÖĞRENME ALANI            Tiyatro

             KONU                     1950 Sonrası Türk Tiyatrosu


             KAZANIM                  A.3. 13. Türün ve dönemin/akımın diğer önemli yazarlarını ve eserlerini sıralar.


             KAZANIMIN
             BİLİŞSEL DÜZEYİ          Hatırlama

             ÖNERİLEN SÜRE            10 Dakika

             ÖLÇME ARACI              Tanılayıcı Dallanmış Ağaç




             ÖĞRENCİDEN               Öğrencinin 1950 sonrası Türk tiyatrosu yazarları ve bu yazarların eserleri ile ilgili
             BEKLENEN                 verilen önermelerden doğru seçimler yapması beklenir.


                                      Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 3 tam
                                      puan alabilmesi için 4. çıkışa ulaşması gerekmektedir.

                                      Örnek 1:
                                      4. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış
                                      ve 2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
                                      3. önermeye ulaşmıştır. 3. Önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 4.
             DEĞERLENDİRME            çıkışa ulaşmıştır. Bu durumda öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve 3 puan almıştır.

                                      Örnek 2:
                                      7. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış
                                      ve 2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
                                      3. önermeye ulaşmıştır. 3. Önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 7.
                                      çıkışa ulaşmıştır. Bu durumda öğrenci 2 doğru seçim yapmış ve 2 puan almıştır.




                                      Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Tiyatro” ünitesinde “1950 Sonrası Türk Tiyatrosu”
                                      konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
             GERİ BİLDİRİM
                                      Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
                                      meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya konularak
                                      bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.













                                                                                                             209
   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214