Page 209 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 209
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 11
DERS TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
SINIF 12
ÖĞRENME ALANI Tiyatro
KONU 1950 Sonrası Türk Tiyatrosu
KAZANIM A.3. 13. Türün ve dönemin/akımın diğer önemli yazarlarını ve eserlerini sıralar.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Hatırlama
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
ÖĞRENCİDEN Öğrencinin 1950 sonrası Türk tiyatrosu yazarları ve bu yazarların eserleri ile ilgili
BEKLENEN verilen önermelerden doğru seçimler yapması beklenir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 3 tam
puan alabilmesi için 4. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
Örnek 1:
4. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış
ve 2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
3. önermeye ulaşmıştır. 3. Önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 4.
DEĞERLENDİRME çıkışa ulaşmıştır. Bu durumda öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve 3 puan almıştır.
Örnek 2:
7. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış
ve 2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
3. önermeye ulaşmıştır. 3. Önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 7.
çıkışa ulaşmıştır. Bu durumda öğrenci 2 doğru seçim yapmış ve 2 puan almıştır.
Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Tiyatro” ünitesinde “1950 Sonrası Türk Tiyatrosu”
konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya konularak
bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.
209