Page 211 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 211
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 12
DERS TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
SINIF 12
ÖĞRENME ALANI Tiyatro
KONU 1950 Sonrası Türk Tiyatrosu
KAZANIM A.3. 13. Türün ve dönemin/akımın diğer önemli yazarlarını ve eserlerini sıralar.
Kazanım Uygulaması a. Önde gelen, temsil edici diğer yazar ve eserlerden bahsedilir.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Hatırlama
ÖNERİLEN SÜRE 20 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
ÖĞRENCİDEN Öğrencilerin "1950 Sonrası Türk Tiyatrosu” konusunu ve türün önemli temsilcilerini
BEKLENEN ve eserlerini bilmesi beklenir.
Doğru cevaplar:
I. 2 ve 8
II. 4, 5 ve 9
III. 1 ve 6
IV. 3 ve 7
Örnek 1:
Öğrenci I. soru için hepsini doğru yaparak “2 ve 8” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
C3= Yanlış seçilen kutucuk sayısı, C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna
göre
C1=2, C2=2, C3=0 ve C4=7
DEĞERLENDİRME
Formül: (C1:C2) - (C3:C4) = 2/2 - 0/7 = 1 olacaktır.
Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10 öğrencinin aldığı puanı göster-
mektedir.
(1+1) · 5 = 10 puan
Örnek 2:
Öğrenci III. soru için 1, 5 ve 9 cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1=1, C2=2, C3=2 ve C4=7’dir.
(C1:C2) - (C3:C4) = 1/2 - 2/7 = 0.22 olacaktır.
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 6,1 öğrencinin
aldığı puanı göstermektedir.
Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “1950 Sonrası Türk Tiyatrosu” konusunu tek-
rar çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmişse öğretmenin “1950 Sonrası Türk
Tiyatrosu” konusunu tekrar ettirmesi ve uygulama yaptırması önerilir.
211