Page 211 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 211

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 12



             DERS                     TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI

             SINIF                    12


             ÖĞRENME ALANI            Tiyatro

             KONU                     1950 Sonrası Türk Tiyatrosu


             KAZANIM                  A.3. 13. Türün ve dönemin/akımın diğer önemli yazarlarını ve eserlerini sıralar.


             Kazanım Uygulaması       a. Önde gelen, temsil edici diğer yazar ve eserlerden bahsedilir.

             KAZANIMIN
             BİLİŞSEL DÜZEYİ          Hatırlama
             ÖNERİLEN SÜRE            20 Dakika


             ÖLÇME ARACI              Yapılandırılmış Grid

             ÖĞRENCİDEN               Öğrencilerin "1950 Sonrası Türk Tiyatrosu” konusunu ve türün önemli temsilcilerini
             BEKLENEN                 ve eserlerini bilmesi beklenir.
                                      Doğru cevaplar:
                                      I. 2 ve 8
                                      II. 4, 5  ve 9
                                      III. 1 ve 6
                                      IV. 3 ve 7

                                      Örnek 1:
                                      Öğrenci I. soru için hepsini doğru yaparak “2 ve 8” cevabını vermiş olsun.
                                      Bu durumda;
                                      C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
                                      C3= Yanlış seçilen kutucuk sayısı, C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna
                                      göre
                                      C1=2, C2=2, C3=0 ve C4=7
             DEĞERLENDİRME
                                      Formül: (C1:C2) - (C3:C4) = 2/2 - 0/7 = 1 olacaktır.
                                      Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
                                      eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10 öğrencinin aldığı puanı göster-
                                      mektedir.
                                      (1+1) · 5 = 10 puan
                                      Örnek 2:
                                      Öğrenci III. soru için 1, 5 ve 9 cevabını vermiş olsun.
                                      Bu durumda;
                                      C1=1, C2=2, C3=2 ve C4=7’dir.
                                      (C1:C2) - (C3:C4) = 1/2 - 2/7 = 0.22 olacaktır.
                                      Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 6,1 öğrencinin
                                      aldığı puanı göstermektedir.
                                      Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “1950 Sonrası Türk Tiyatrosu” konusunu tek-
                                      rar çalışmaları önerilir.

             GERİ BİLDİRİM
                                      Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmişse öğretmenin “1950 Sonrası Türk
                                      Tiyatrosu” konusunu tekrar ettirmesi ve uygulama yaptırması önerilir.


                                                                                                             211
   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216