Page 205 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 205
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 9
DERS TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
SINIF 12
ÖĞRENME ALANI Roman
KONU Cumhuriyet Dönemi Türk Romanı
KAZANIM A.2.15. Türün ve dönemin/akımın diğer önemli yazarlarını ve eserlerini sıralar.
KAZANIMIN Hatırlama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 20 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
ÖĞRENCİDEN Öğrencilerden verilen metin parçalarında kullanılan anlatım biçimleri ve tekniklerini
BEKLENEN doğru tespit etmeleri beklenmektedir.
Doğru cevaplar:
I. 2, 3, 5, 6 ve 7
II. 3 ve 7
III. 1, 8 ve 6
IV. 2 ve 4
V. 3, 5, 7 ve 9
VI. 3, 4, 5, 7 ve 9
VII. 5 ve 9
Örnek 1:
Öğrenci I. soru için hepsini doğru yaparak “2, 3, 5, 6 ve 7” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
C3= Yanlış seçilen kutucuk sayısı, C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna
DEĞERLENDİRME göre
C1=5, C2=5, C3=0 ve C4=4
Formül: (C1:C2) – (C3:C4) = 5/5 – 0/4 = 1olacaktır.
Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10 öğrencinin aldığı puanı göster-
mektedir.
(1+1) · 5 = 10 puan
Örnek 2:
Öğrenci I. soru için 1, 2, 3 ve 5 cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1=3, C2=5, C3=1 ve C4=4’tür.
(C1:C2) – (C3:C4) = 3/5 – 1/4 = olacaktır.
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 6,75 öğrencinin
aldığı puanı göstermektedir.
Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Cumhuriyet Dönemi Türk Romanı” konusu-
nu tekrar çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmişse öğretmenin “Cumhuriyet Döne-
mi Türk Romanı” konusunu tekrar ettirmesi ve uygulama yaptırması önerilir.
205