Page 205 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 205

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 9


             DERS                     TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI


             SINIF                    12

             ÖĞRENME ALANI            Roman


             KONU                     Cumhuriyet Dönemi Türk Romanı


             KAZANIM                  A.2.15. Türün ve dönemin/akımın diğer önemli yazarlarını ve eserlerini sıralar.


             KAZANIMIN                Hatırlama
             BİLİŞSEL DÜZEYİ

             ÖNERİLEN SÜRE            20 Dakika

             ÖLÇME ARACI              Yapılandırılmış Grid


             ÖĞRENCİDEN               Öğrencilerden verilen metin parçalarında kullanılan anlatım biçimleri ve tekniklerini
             BEKLENEN                 doğru tespit etmeleri beklenmektedir.

                                      Doğru cevaplar:
                                      I. 2, 3, 5, 6 ve 7
                                      II. 3 ve 7
                                      III. 1, 8 ve 6
                                      IV. 2 ve 4
                                      V. 3, 5, 7 ve 9
                                      VI. 3, 4, 5, 7 ve 9
                                      VII. 5 ve 9
                                      Örnek 1:
                                      Öğrenci I. soru için hepsini doğru yaparak “2, 3, 5, 6 ve 7” cevabını vermiş olsun.
                                      Bu durumda;
                                      C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
                                      C3= Yanlış seçilen kutucuk sayısı, C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna
             DEĞERLENDİRME            göre
                                      C1=5, C2=5, C3=0 ve C4=4
                                      Formül: (C1:C2) – (C3:C4) = 5/5 – 0/4 = 1olacaktır.
                                      Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
                                      eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10 öğrencinin aldığı puanı göster-
                                      mektedir.
                                      (1+1) · 5 = 10 puan
                                      Örnek 2:
                                      Öğrenci I. soru için 1, 2, 3 ve 5 cevabını vermiş olsun.
                                      Bu durumda;
                                      C1=3, C2=5, C3=1 ve C4=4’tür.
                                      (C1:C2) – (C3:C4) = 3/5 – 1/4 = olacaktır.
                                      Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 6,75 öğrencinin
                                      aldığı puanı göstermektedir.



                                      Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Cumhuriyet Dönemi Türk Romanı” konusu-
                                      nu tekrar çalışmaları önerilir.
             GERİ BİLDİRİM
                                      Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmişse öğretmenin “Cumhuriyet Döne-
                                      mi Türk Romanı” konusunu tekrar ettirmesi ve uygulama yaptırması önerilir.



                                                                                                             205
   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210