Page 203 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 203

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 8



             DERS                     TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI


             SINIF                    12

             ÖĞRENME ALANI            Hikâye

             KONU                     Cumhuriyet Dönemi Türk hikâyesi



             KAZANIM                  A.2.15. Türün ve dönemin/akımın diğer önemli yazarlarını ve eserlerini sıralar.

             KAZANIMIN                Hatırlama
             BİLİŞSEL DÜZEYİ

             ÖNERİLEN SÜRE            10 Dakika

             ÖLÇME ARACI              Tanılayıcı Dallanmış Ağaç


             ÖĞRENCİDEN               Öğrencinin, hikâye türünün özelliklerini bilmesi; Cumhuriyet Dönemi Türk hikâyesi-
             BEKLENEN                 nin gelişimi ve bu dönemde Türk edebiyatında hikâye türünde yazılmış eserler ve
                                      yazarları hakkında bilgi sahibi olması beklenir.

                                      Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 3 tam
                                      puan alabilmesi için 1. Çıkışa ulaşması gerekmektedir.

                                      Örnek 1:
                                      1. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. Önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış
                                      ve 2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
                                      4. önermeye ulaşmıştır. 4. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu
             DEĞERLENDİRME            durumda öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve 3 puan almıştır.

                                      Örnek 2:
                                      5. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve
                                      3. önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış, 6. öner-
                                      meye ulaşmıştır. 6. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu durumda
                                      öğrenci 2 doğru 1 yanlış seçim yapmış ve 2 puan almıştır.




                                      Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin Cumhuriyet Dönemi Türk hikâyesinin gelişimi konu-
                                      sunu tekrar çalışıp uygulamalı örneklerle konuyu pekiştirmesi önerilir.

             GERİ BİLDİRİM            Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar yanlışsa konusunun sınıfta tekrar edilmesi ve
                                      uygulamalar yapılması önerilir.















                                                                                                             203
   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208