Page 203 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 203
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 8
DERS TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
SINIF 12
ÖĞRENME ALANI Hikâye
KONU Cumhuriyet Dönemi Türk hikâyesi
KAZANIM A.2.15. Türün ve dönemin/akımın diğer önemli yazarlarını ve eserlerini sıralar.
KAZANIMIN Hatırlama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
ÖĞRENCİDEN Öğrencinin, hikâye türünün özelliklerini bilmesi; Cumhuriyet Dönemi Türk hikâyesi-
BEKLENEN nin gelişimi ve bu dönemde Türk edebiyatında hikâye türünde yazılmış eserler ve
yazarları hakkında bilgi sahibi olması beklenir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 3 tam
puan alabilmesi için 1. Çıkışa ulaşması gerekmektedir.
Örnek 1:
1. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. Önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış
ve 2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
4. önermeye ulaşmıştır. 4. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu
DEĞERLENDİRME durumda öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve 3 puan almıştır.
Örnek 2:
5. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve
3. önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış, 6. öner-
meye ulaşmıştır. 6. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu durumda
öğrenci 2 doğru 1 yanlış seçim yapmış ve 2 puan almıştır.
Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin Cumhuriyet Dönemi Türk hikâyesinin gelişimi konu-
sunu tekrar çalışıp uygulamalı örneklerle konuyu pekiştirmesi önerilir.
GERİ BİLDİRİM Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar yanlışsa konusunun sınıfta tekrar edilmesi ve
uygulamalar yapılması önerilir.
203