Page 199 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 199
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 6
DERS TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
SINIF 12
ÖĞRENME ALANI Hikâye
KONU Küçürek Hikâye
KAZANIM A.2. 15. Türün ve dönemin/akımın diğer önemli yazarlarını ve eserlerini sıralar.
KAZANIMIN Hatırlama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
ÖĞRENCİDEN Öğrencinin “Küçürek Hikâye”ye ait tespitleri ayırt ederek verilen önermelerden
BEKLENEN doğru seçimler yapması beklenir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 3 tam
puan alabilmesi için 1. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
Örnek 1:
3. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış
ve 2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
4. önermeye ulaşmıştır. 4. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 1.
çıkışa ulaşmıştır. Bu durumda öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve 3 puan almıştır.
DEĞERLENDİRME
Örnek 2:
5. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış
ve 3. önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
6. önermeye ulaşmıştır. 6. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 5.
çıkışa ulaşmıştır. Bu durumda öğrenci 2 doğru seçim yapmış ve 2 puan almıştır.
Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin küçürek hikâye konusuna tekrar çalışmaları öne-
rilir.
GERİ BİLDİRİM Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya konula-
rak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.
199