Page 69 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 69
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 18
DERECELEME ÖLÇEĞİ
Geliştirilmesi
Mükemmel İyi Orta
Ölçütler gerekli
(4) (3) (2)
(1)
I. PROJE HAZIRLAMA SÜRECİ
Performansın amacını ve hedef kitle-
sini belirleme
Çalışma planını hazırlama
Konuyla ilgili araştırma yapma
Sunuda kullanmak üzere görsel
seçme
Araştırma sonucu elde ettiğim bil-
gilerden planlı bir konuşma metni
oluşturma
Konuşma metninden bir sunu oluş-
turma
Öğretmenle yeterli ve aktif iletişim
kurma
II. SUNU YAPMA
Sunuyu hedefe yönelik materyallerle
destekleme (görseller)
Konuyu dinleyicilerin ilgisini çeke-
cek şekilde sunma
Teknolojik olanakları aktif şekilde
kullanma
Verilen sürede sunumu yapma
Sunuya birebir bağlı kalmadan ko-
nuşmayı gerçekleştirme
Türkçeyi doğru ve güzel kullanma
Sunuda akıcı bir dil ve beden dilini
kullanma
Sunu sırasında özgüvenli davranma,
göz teması kurma
Sorulara cevap verme
Posterde Türkçeyi doğru ve düzgün
kullanma
Yaratıcılık yeteneğini kullanma
Sorulara cevap verebilme
GENEL TOPLAM
Bu ölçekten alınabilecek en yüksek puan 84, en düşük puan ise 16’dır.
69