Page 65 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 65
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 17
Aşağıdaki değerlendirme ölçeği projenizin hangi ölçütlere göre değerlendirileceği konusunda sizlere bilgi vermek
için hazırlanmıştır. Projenizin hazırlanması ve sunum aşamasında, aşağıdaki ölçütler size yol gösterici olacaktır.
PROJE VE SUNU DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ
Adı ve Soyadı: …………………………………..
Bu form kendinizi değerlendirmek amacıyla hazırlanmıştır. Çalışmalarınızı en doğru yansıtan seçeneği X ile işa-
retleyiniz. Bu öz değerlendirme formundan alınabilecek en yüksek puan 18, en düşük puan ise 6’dır.
Geliştirilmesi
Mükemmel İyi Orta
Beceriler gerekli
(4) (3) (2)
(1)
I. PROJE HAZIRLAMA SÜRECİ
Projenin amacını belirleme
Projeye uygun çalışma planı yapma
Farklı kaynaklardan bilgi toplama
Projeyi çalışma planına göre gerçek-
leştirme
II. PROJENİN İÇERİĞİ
Doğru bilgileri kullanma
Toplanan bilgileri düzenleme
Verileri analiz etme
Elde edilen verilerden çıkarımda bu-
lunma
Eleştirel düşünme becerisini göster-
me
Araştırma raporunda alt başlıklara yer
verme
Posteri amacına uygun hazırlama
Araştırma raporu
Tiyatro metni yazma
Posterde Türkçeyi doğru ve düzgün
kullanma
Yaratıcılık yeteneğini kullanma
III. SUNU YAPMA
Sunuyu hedefe yönelik materyallerle
destekleme (poster vb.)
Konuyu dinleyicilerin ilgisini çekecek
şekilde sunma
Sorulara cevap verebilme
Verilen sürede sunuyu yapma
Türkçeyi doğru ve düzgün konuşma
Sunuda akıcı bir dil ve beden dili kul-
lanma
Sunu sırasında özgüvene sahip olma
GENEL TOPLAM
Bu ölçekten alınabilecek en yüksek puan 88, en düşük puan ise 22’dir.
65