Page 67 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 67
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 18
DERS TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
SINIF 9
ÖĞRENME ALANI Tiyatro
KONU Modern Türk Tiyatrosu Türleri
KAZANIM C.1. 7. Konuşmasına uygun sunu hazırlar.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Uygulama
ÖNERİLEN SÜRE 1 Ay
ÖLÇME ARACI Performans Görevi
Öğrenciden;
• çalışmanın amacını ve hedef kitlesini belirlemesi,
• çalışma planı hazırlaması,
• konuyla ilgili araştırma yapması,
ÖĞRENCİDEN • konuyla ilgili sunumda kullanılmak üzere görsel seçmesi,
BEKLENEN • araştırma sonucunda elde edilen bilgilerden metni oluşturması,
• oluşturduğu metinden yararlanıp, seçtiği görselleri kullanarak sunu hazırlaması,
• sunum sırasında yararlanacağı not kartlarını hazırlaması,
• sunumun yapılacağı yerde, sunum sırasında kullanılacağı teknolojik olanakları
kullanarak prova yapması,
• sunumu gerçekleştirmesi beklenir.
Dereceleme ölçeği
DEĞERLENDİRME
Öz değerlendirme
Sunuya hazırlığın çeşitli aşamalarında öğrencilere çeşitli sorular yöneltilerek onla-
rın sunuyu etkili bir şekilde hazırlamaları, sunumu gerçekleştirmeleri sağlanır.
GERİ BİLDİRİM
Değerlendirme sonuçları dikkate alınarak öğrencilerin sunu hazırlama konusunda-
ki eksiklerini gidermeye yönelik çalışmalar yapması önerilir.
67