Page 63 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 63
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 17
DERS TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
SINIF 9
ÖĞRENME ALANI Tiyatro
KONU Karakter Komedisi Yazma
KAZANIM
B.6. Metin türüne özgü dil ve anlatım özelliklerine uygun yazar.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Yaratma
ÖNERİLEN SÜRE 5 Ay
ÖLÇME ARACI Proje
PROJENİN İÇERİĞİ
Öğrencilerden
• tiyatro ve tiyatronun tarihini araştırması,
• tiyatro türleri hakkında araştırma yapması,
• komedi türlerini araştırması,
• karakter komedisinin özelliklerini belirlemesi,
• karakter komedisi örneklerini okuması,
• karakter komedisine uygun metin yazması,
• poster hazırlaması ve bunu sunması beklenir.
PROJE RAPORU
Araştırma raporunun aşağıdaki başlıklara göre hazırlanması gerekmektedir.
ÖĞRENCİDEN • Projenin konusu
BEKLENEN • Projenin amacı
• Kullanılan yöntem
• Bulgular
• Sonuç ve tartışma
• Kaynakça
PROJE SUNUMU / POSTER
Oluşturulan posterin;
• araştırmanın içeriğini kapsayacak şekilde hazırlanması,
• raporun alt başlıklarını içermesi,
• ilgili görsellerle desteklenmesi,
• içeriğinde kullanılan kaynakların yer alması beklenmektedir.
Ayrıca;
• hazırlanan posterin sınıf ortamında sunulması,
• projede yapılması gereken faaliyetlerin çalışma takvimine göre yapılarak aylık
olarak öğretmenle paylaşılması beklenmektedir.
Proje ve sunu değerlendirme ölçeği
DEĞERLENDİRME
Öz değerlendirme
Çalışma takvimine göre proje çalışmasında her öğrencinin yaptığı faaliyetler aylık
olarak takip edilerek gerekli yönlendirmelerin yapılması önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Proje çalışması süreci sonunda değerlendirme sonuçları dikkate alınarak her öğ-
rencinin öğrenme eksikliklerini gidermeye yönelik çalışmalar yapılması önerilir.
63