Page 63 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 63

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 17



             DERS                     TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI

             SINIF                    9

             ÖĞRENME ALANI            Tiyatro


             KONU                     Karakter Komedisi Yazma
             KAZANIM
                                      B.6. Metin türüne özgü dil ve anlatım özelliklerine uygun yazar.
             KAZANIMIN
             BİLİŞSEL DÜZEYİ          Yaratma
             ÖNERİLEN SÜRE            5 Ay

             ÖLÇME ARACI              Proje
                                      PROJENİN İÇERİĞİ
                                      Öğrencilerden
                                          • tiyatro ve tiyatronun tarihini araştırması,
                                          • tiyatro türleri hakkında araştırma yapması,
                                          • komedi türlerini araştırması,
                                          • karakter komedisinin özelliklerini belirlemesi,
                                          • karakter komedisi örneklerini okuması,
                                          • karakter komedisine uygun metin yazması,
                                         • poster hazırlaması ve bunu sunması beklenir.

                                      PROJE RAPORU
                                      Araştırma raporunun aşağıdaki başlıklara göre hazırlanması gerekmektedir.
             ÖĞRENCİDEN                  • Projenin konusu
             BEKLENEN                    • Projenin amacı
                                         • Kullanılan yöntem
                                         • Bulgular
                                         • Sonuç ve tartışma
                                         • Kaynakça
                                      PROJE SUNUMU / POSTER
                                      Oluşturulan posterin;
                                          • araştırmanın içeriğini kapsayacak şekilde hazırlanması,
                                          • raporun alt başlıklarını içermesi,
                                          • ilgili görsellerle desteklenmesi,
                                          • içeriğinde kullanılan kaynakların yer alması beklenmektedir.
                                      Ayrıca;
                                          • hazırlanan posterin sınıf ortamında sunulması,
                                          • projede yapılması gereken faaliyetlerin çalışma takvimine göre yapılarak aylık
                                      olarak öğretmenle paylaşılması beklenmektedir.
                                      Proje ve sunu değerlendirme ölçeği
             DEĞERLENDİRME
                                      Öz değerlendirme

                                      Çalışma takvimine göre proje çalışmasında her öğrencinin yaptığı faaliyetler aylık
                                      olarak takip edilerek gerekli yönlendirmelerin yapılması önerilir.
             GERİ BİLDİRİM
                                      Proje çalışması süreci sonunda değerlendirme sonuçları dikkate alınarak her öğ-
                                      rencinin öğrenme eksikliklerini gidermeye yönelik çalışmalar yapılması önerilir.


                                                                                                              63
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68