Page 60 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 60
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 16
DERS TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
SINIF 9
ÖĞRENME ALANI Hikâye
KONU Hikâye Yazma
B.6. Metin türüne özgü dil ve anlatım özelliklerine uygun yazar.
a. Türle ilgili okuma kazanımlarında ifade edilen anlatım teknikleri, anlatım biçimle-
KAZANIM ri/türleri ve düşünceyi geliştirme yollarından uygun olanlarını kullanması sağlanır.
b. Metnin türüne göre terim, kavram, deyim, atasözü, ağız özellikleri kullanır.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Yaratma
ÖNERİLEN SÜRE 2 Ay
ÖLÇME ARACI Performans Görevi
Öğrencilerden
• yazma eylemi öncesinde hikâyeyi oluşturacak birim, paragraf, bölüm, se-
rim-düğüm-çözüm aşamaları ile ilgili araştırma yapması,
• MEB 9. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı ders kitabından “Yazma Tür ve Tekniklerini
ÖĞRENCİDEN Tanıma” başlığı altında yer alan “Hazırlık, Planlama, Taslak Metin Oluşturma,
BEKLENEN Düzeltme ve Geliştirme, Yazılı Metni Paylaşma” başlıklarını inceleyerek bu
konu ile ilgili genel ağda daha kapsamlı araştırma yapması,
• Türk edebiyatının hikâye yazarlarından Ömer Seyfettin ve Sait Faik Abasıya-
nık’ a ait ikişer hikâye okuyarak farklı hikâye tür ve teknikleri hakkında bir izle-
nim edinmesi,
• yönergelerden hareketle özgün bir ürün ortaya koyması beklenmektedir.
DEĞERLENDİRME Dereceli puanlama anahtarı
Performans süresi boyunca öğrencilerin yapılan görüşmelerle yönergeye uygun bir
şekilde yönlendirilmeleri sağlanır.
GERİ BİLDİRİM
Değerlendirme sonuçları dikkate alınarak öğrenciden görülen öğrenme ek-siklikle-
rini gidermeye yönelik çalışmalar yapması istenir.
60