Page 60 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 60

TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI             SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME




              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 16



          DERS                      TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI


          SINIF                     9


          ÖĞRENME ALANI             Hikâye

          KONU                      Hikâye Yazma

                                    B.6. Metin türüne özgü dil ve anlatım özelliklerine uygun yazar.

                                    a. Türle ilgili okuma kazanımlarında ifade edilen anlatım teknikleri, anlatım biçimle-
          KAZANIM                   ri/türleri ve düşünceyi geliştirme yollarından uygun olanlarını kullanması sağlanır.


                                    b. Metnin türüne göre terim, kavram, deyim, atasözü, ağız özellikleri kullanır.

          KAZANIMIN
          BİLİŞSEL DÜZEYİ           Yaratma

          ÖNERİLEN SÜRE             2 Ay

          ÖLÇME ARACI               Performans Görevi

                                    Öğrencilerden

                                        • yazma  eylemi  öncesinde  hikâyeyi  oluşturacak  birim,  paragraf,  bölüm,  se-
                                       rim-düğüm-çözüm aşamaları ile ilgili araştırma yapması,
                                        • MEB 9. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı ders kitabından “Yazma Tür ve Tekniklerini
          ÖĞRENCİDEN                   Tanıma” başlığı altında yer alan “Hazırlık, Planlama, Taslak Metin Oluşturma,
          BEKLENEN                     Düzeltme  ve  Geliştirme,  Yazılı  Metni  Paylaşma”  başlıklarını  inceleyerek  bu
                                       konu ile ilgili genel ağda daha kapsamlı araştırma yapması,
                                        • Türk edebiyatının hikâye yazarlarından Ömer Seyfettin ve Sait Faik Abasıya-
                                       nık’ a ait ikişer hikâye okuyarak farklı hikâye tür ve teknikleri hakkında bir izle-
                                       nim edinmesi,
                                        • yönergelerden hareketle özgün bir ürün ortaya koyması beklenmektedir.


          DEĞERLENDİRME             Dereceli puanlama anahtarı



                                    Performans süresi boyunca öğrencilerin yapılan görüşmelerle yönergeye uygun bir
                                    şekilde yönlendirilmeleri sağlanır.

          GERİ BİLDİRİM
                                    Değerlendirme sonuçları dikkate alınarak öğrenciden görülen öğrenme ek-siklikle-
                                    rini gidermeye yönelik çalışmalar yapması istenir.















        60
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65