Page 55 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 55
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 14
DERS TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
SINIF 9
ÖĞRENME ALANI Günlük / Blog
KONU Fiiller
KAZANIM A.2. 9 Metindeki anlatım biçimleri ve tekniklerinin işlevlerini belirler.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Uygulama
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
ÖĞRENCİDEN Öğrencilerin fiilerin çatılarına ait cümleleri içeren yapılandırılmış griddeki kutucuk
BEKLENEN numaralarını kullanarak “Fiillerde Çatı” ile ilgili soruları cevaplaması beklenir.
Doğru Cevaplar:
I. 1, 2, 5, 6, 7 ve 10
II. 5 ve 7
III. 3 ve 11
IV. 6 ve 10
V. 8 ve 12
VI. 4 ve 9
Örnek 1:
Öğrenci I. soru için “5, 7 ve 10” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda; C1 = 3, C2 = 6, C3 = 0 ve C4 = 6’dır.
Formül: (C1:C2) – (C3:C4) = 3/6 – 0/6 = 0,5 olacaktır.
Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 7,5, öğrencinin aldığı
puanı göstermektedir. (1,5) · 5 = 7,5 puan
DEĞERLENDİRME
Örnek 2:
Öğrenci I. soru için “1, 5, 6 ve 7” cevabını vermiş olsun. Bu durumda; C1 = 4, C2 =
6, C3 = 0 ve C4 = 6’dır.
(C1:C2) – (C3:C4) = 4/6 – 0/6 = 0,6 olacaktır.
Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 8, öğrencinin aldığı
puanı göstermektedir. (1,6) · 5 = 8 puan
Örnek 3:
Öğrenci I. soru için “1, 2, 5, 6 ve 11” cevabını vermiş olsun. Bu durumda; C1 = 4,
C2 = 6, C3 = 1 ve C4 = 6’dır.
(C1:C2) – (C3:C4) = 4/6 – 1/6 = 0.5 olacaktır.
Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 7,5, öğrencinin aldığı
puanı göstermektedir. (1,5) · 5 = 7,5 puan
Kavramları yanlış yerleştiren öğrencilerin konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
Sınıfın çoğunluğunda kavramlar yanlış yerleştirilmiş ise öğretmenin “Fiillerde Çatı”
GERİ BİLDİRİM
konusunu tekrar etmesi, yanlış öğrenmeleri düzeltmesi ve kavram yanılgılarını gi-
dermesi önerilir.
55