Page 55 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 55

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 14



             DERS                     TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI

             SINIF                    9


             ÖĞRENME ALANI            Günlük / Blog

             KONU                     Fiiller


             KAZANIM                  A.2. 9 Metindeki anlatım biçimleri ve tekniklerinin işlevlerini belirler.

             KAZANIMIN
             BİLİŞSEL DÜZEYİ          Uygulama

             ÖNERİLEN SÜRE            10 Dakika

             ÖLÇME ARACI              Yapılandırılmış Grid


             ÖĞRENCİDEN               Öğrencilerin fiilerin çatılarına ait cümleleri içeren yapılandırılmış griddeki kutucuk
             BEKLENEN                 numaralarını kullanarak “Fiillerde Çatı” ile ilgili soruları cevaplaması beklenir.

                                      Doğru Cevaplar:
                                      I. 1, 2, 5, 6, 7 ve 10
                                      II. 5 ve 7
                                      III. 3 ve 11
                                      IV. 6 ve 10
                                      V. 8 ve 12
                                      VI. 4 ve 9

                                      Örnek 1:
                                      Öğrenci I. soru için “5, 7 ve 10” cevabını vermiş olsun.
                                      Bu durumda; C1 = 3, C2 = 6, C3 = 0 ve C4 = 6’dır.
                                      Formül: (C1:C2) – (C3:C4) = 3/6 – 0/6 = 0,5 olacaktır.
                                      Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 7,5, öğrencinin aldığı
                                      puanı göstermektedir. (1,5) · 5 = 7,5 puan
             DEĞERLENDİRME
                                      Örnek 2:
                                      Öğrenci I. soru için “1, 5, 6 ve 7” cevabını vermiş olsun. Bu durumda; C1 = 4, C2 =
                                      6, C3 = 0 ve C4 = 6’dır.
                                      (C1:C2) – (C3:C4) = 4/6 – 0/6 = 0,6 olacaktır.
                                      Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 8, öğrencinin aldığı
                                      puanı göstermektedir. (1,6) · 5 = 8 puan

                                      Örnek 3:
                                      Öğrenci I. soru için “1, 2, 5, 6 ve 11” cevabını vermiş olsun. Bu durumda; C1 = 4,
                                      C2 = 6, C3 = 1 ve C4 = 6’dır.
                                      (C1:C2) – (C3:C4) = 4/6 – 1/6 = 0.5 olacaktır.
                                      Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 7,5, öğrencinin aldığı
                                      puanı göstermektedir. (1,5) · 5 = 7,5 puan


                                      Kavramları yanlış yerleştiren öğrencilerin konusunu tekrar çalışmaları önerilir.

                                      Sınıfın çoğunluğunda kavramlar yanlış yerleştirilmiş ise öğretmenin “Fiillerde Çatı”
             GERİ BİLDİRİM
                                      konusunu tekrar etmesi, yanlış öğrenmeleri düzeltmesi ve kavram yanılgılarını gi-
                                      dermesi önerilir.




                                                                                                              55
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60