Page 51 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 51
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 12
DERS TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
SINIF 9
ÖĞRENME ALANI Günlük / Blog
KONU Fiiller
KAZANIM A.4. 15. Metinlerden hareketle dil bilgisi çalışmaları yapar.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Hatırlama
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Kavram Haritası
Öğrencilerin “Fiillerin Yapısı” ile ilgili verilen kavramları doğru yerleştirerek bağlantı
ÖĞRENCİDEN ifadeleri ile birlikte anlamlı bir cümle oluşturup kavram haritasını tamamlamaları
BEKLENEN
beklenir.
Doğru yerleştirilen her kavram 1 puan olarak değerlendirilecektir.
Kavram haritasında:
10 kavram olduğundan 10 · 1 puan = 10 puan
Öğrencinin alabileceği en yüksek puan 10’dur.
YAPILARINA GÖRE FİİLLER
çeşitleri
Türemiş Fiil
DEĞERLENDİRME Basit Fiil Birleşik Fiil
örneğidir
örneğidir çeşitleridir
başla-
gül-
Yardımcı Fiillerle
Oluşturulan Anlamca Kaynaşmış
örneğidir Kurallı örneğidir
yardım et- dilinde tüy bit-
Yeterlik yapabil-
yazıver-
Tezlik örneğidir
bakakal-
Sürerlik
düşeyaz-
Yaklaşma
Kavramları yanlış yerleştiren öğrencilerin konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM Sınıfın çoğunluğunda kavramlar yanlış yerleştirilmiş ise öğretmenin “Fiillerin Yapısı”
konusunu tekrar etmesi, yanlış öğrenmeleri düzeltmesi ve kavram yanılgılarını gider-
mesi önerilir.
51