Page 47 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 47
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 10
DERS TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
SINIF 9
ÖĞRENME ALANI Tiyatro
KONU Temel Tiyatro Terimleri
KAZANIM A.3. 2. Metnin türünün ortaya çıkışı ve tarihsel dönemle ilişkisini belirler.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Kelime İlişkilendirme Testi
Öğrenciden "Temel Tiyatro Terimleri" ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya
ÖĞRENCİDEN kavramları yazması istenir ve yazdığı kelime veya kavramlarla "Temel Tiyatro Te-
BEKLENEN
rimleri"ni açıklayacak anlamlı cümleler kurması beklenir.
I. Bölüm: Öğrenciye temel tiyatro terimleri ile ilişkilendirdiği her bir kelime veya
kavram için 1 puan verilir.
DEĞERLENDİRME
II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.
Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk dü-
zeylerinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda öğrencilerin hazır
bulunuşluk düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim süre-
cinin öğrenci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.
GERİ BİLDİRİM Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda, değerlen-
dirme sonunda yeterli sayıda kelime yazamayan, anlamlı cümle kuramayan öğren-
cilerin “Temel Tiyatro Terimleri” konusunu tekrar çalışmaları önerilir. Sınıf genelin-
de öğrenme eksikliğinin gözlemlenmesi durumunda öğretmen tarafından konunun
tekrar edilmesi ve tespit edilen kavram yanılgılarının giderilmesi gerekmektedir.
47