Page 47 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 47

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 10




             DERS                     TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI


             SINIF                    9


             ÖĞRENME ALANI            Tiyatro

             KONU                     Temel Tiyatro Terimleri


             KAZANIM                   A.3. 2. Metnin türünün ortaya çıkışı ve tarihsel dönemle ilişkisini belirler.


             KAZANIMIN
             BİLİŞSEL DÜZEYİ          Anlama

             ÖNERİLEN SÜRE            10 Dakika

             ÖLÇME ARACI              Kelime İlişkilendirme Testi


                                      Öğrenciden "Temel Tiyatro Terimleri" ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya
             ÖĞRENCİDEN               kavramları yazması istenir ve yazdığı kelime veya kavramlarla "Temel Tiyatro Te-
             BEKLENEN
                                      rimleri"ni açıklayacak anlamlı cümleler kurması beklenir.

                                      I. Bölüm: Öğrenciye temel tiyatro terimleri ile ilişkilendirdiği her bir kelime veya
                                      kavram için 1 puan verilir.

             DEĞERLENDİRME
                                      II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.



                                      Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk dü-
                                      zeylerinin  belirlenmesi  amacıyla  kullanılması  durumunda  öğrencilerin  hazır
                                      bulunuşluk düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim süre-
                                      cinin öğrenci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.

             GERİ BİLDİRİM            Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda, değerlen-
                                      dirme sonunda yeterli sayıda kelime yazamayan, anlamlı cümle kuramayan öğren-
                                      cilerin “Temel Tiyatro Terimleri” konusunu tekrar çalışmaları önerilir. Sınıf genelin-
                                      de öğrenme eksikliğinin gözlemlenmesi durumunda öğretmen tarafından konunun
                                      tekrar edilmesi ve tespit edilen kavram yanılgılarının giderilmesi gerekmektedir.

























                                                                                                              47
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52