Page 43 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 43

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 8



          DERS                      TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI

          SINIF                     9


          ÖĞRENME ALANI             Roman

          KONU                      Anlatım Biçimleri ve Teknikleri

          KAZANIM                   A.2. 9 Metindeki anlatım biçimleri ve tekniklerinin işlevlerini belirler.

          KAZANIMIN
          BİLİŞSEL DÜZEYİ           Hatırlama
          ÖNERİLEN SÜRE             10 Dakika


          ÖLÇME ARACI               Yapılandırılmış Grid


          ÖĞRENCİDEN                Öğrencilerin “Anlatım Biçimleri ve Teknikleri”ne ait kavramları içeren yapılandırıl-
          BEKLENEN                  mış griddeki kutucuk numaralarını kullanarak “Anlatım Biçimleri ve Teknikleri” ile
                                    ilgili soruları cevaplaması beklenir.
                                    Doğru Cevaplar:
                                    I. B, H I, J
                                    II.  Ç, E, İ
                                    III. C, F
                                    IV. A, D, G
                                    V.  D, G, J

                                    Örnek 1:
                                    Öğrenci I. soru için hepsini doğru yaparak “B, H, I, J” cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda;
                                    C1 = Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
                                    C3 = Yanlış seçilen kutucuk sayısı, C4 = Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna
          DEĞERLENDİRME             göre
                                    C1 = 4, C2 = 4 C3 = 0, C4 = 8
                                    Formül: (C1:C2) – (C3: C4) = 4/4 – 0/8= 1
                                    Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
                                    eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10 öğrencinin aldığı puanı göster-
                                    mektedir.
                                    (1+1) . 5 = 10 puan

                                    Örnek 2:
                                    Öğrenci I. soru için “B, J” cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda;
                                    C1 = 2, C2 = 4 C3 = 0, C4 = 8
                                    Formül: (C1:C2) – (C3: C4) = 2/4 – 0/8= 1/2
                                    Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 7,5 öğrencinin
                                    aldığı puanı göstermektedir.
                                    (1/2 + 1) . 5 = 7,5 puan
                                    Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Anlatım Biçimleri ve Teknikleri” konusunu
                                    tekrar çalışmaları önerilir.
          GERİ BİLDİRİM
                                    Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “Anlatım Biçimleri
                                    ve Teknikleri” konusunu tekrar etmesi, öğrenme eksikliklerini ve kavram yanılgıla-
                                    rını gidermesi önerilir.


                                                                                                              43
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48