Page 43 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 43
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 8
DERS TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
SINIF 9
ÖĞRENME ALANI Roman
KONU Anlatım Biçimleri ve Teknikleri
KAZANIM A.2. 9 Metindeki anlatım biçimleri ve tekniklerinin işlevlerini belirler.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Hatırlama
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
ÖĞRENCİDEN Öğrencilerin “Anlatım Biçimleri ve Teknikleri”ne ait kavramları içeren yapılandırıl-
BEKLENEN mış griddeki kutucuk numaralarını kullanarak “Anlatım Biçimleri ve Teknikleri” ile
ilgili soruları cevaplaması beklenir.
Doğru Cevaplar:
I. B, H I, J
II. Ç, E, İ
III. C, F
IV. A, D, G
V. D, G, J
Örnek 1:
Öğrenci I. soru için hepsini doğru yaparak “B, H, I, J” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
C3 = Yanlış seçilen kutucuk sayısı, C4 = Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna
DEĞERLENDİRME göre
C1 = 4, C2 = 4 C3 = 0, C4 = 8
Formül: (C1:C2) – (C3: C4) = 4/4 – 0/8= 1
Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10 öğrencinin aldığı puanı göster-
mektedir.
(1+1) . 5 = 10 puan
Örnek 2:
Öğrenci I. soru için “B, J” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 2, C2 = 4 C3 = 0, C4 = 8
Formül: (C1:C2) – (C3: C4) = 2/4 – 0/8= 1/2
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 7,5 öğrencinin
aldığı puanı göstermektedir.
(1/2 + 1) . 5 = 7,5 puan
Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Anlatım Biçimleri ve Teknikleri” konusunu
tekrar çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “Anlatım Biçimleri
ve Teknikleri” konusunu tekrar etmesi, öğrenme eksikliklerini ve kavram yanılgıla-
rını gidermesi önerilir.
43