Page 45 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 45

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 9




             DERS                     TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI

             SINIF                    9


             ÖĞRENME ALANI            Tiyatro

             KONU                     Tiyatro Türleri


             KAZANIM                  A.3. 2. Metnin türünün ortaya çıkışı ve tarihsel dönemle ilişkisini belirler.


             KAZANIMIN                Hatırlama
             BİLİŞSEL DÜZEYİ

             ÖNERİLEN SÜRE            10 Dakika


             ÖLÇME ARACI              Kavram Haritası

                                      Öğrencilerden “Tiyatro Türleri” ile ilgili verilen kavramları doğru yerleştirerek bağ-
             ÖĞRENCİDEN               lantı ifadeleri ile anlamlı bir cümle oluşturup kavram haritasını tamamlamaları bek-
             BEKLENEN
                                      lenir.




                                      Doğru yerleştirilen her kavram 1 puan olarak değerlendirilecektir.



                                      Kavram haritasında:
                                      12 kavram olduğundan: 12·1 puan = 12 puan
                                      Öğrencinin alabileceği en yüksek puan 12’dir.



                                                                   TİYATRO
             DEĞERLENDİRME               KARAGÖZ                   TÜRLERİ                  TRAJEDİ

                                                                                                       ENTRİKA
                                                                                                      KOMEDİSİ
                                        ORTA OYUNU                                                    KARAKTER
                                                       GELENEKSEL TÜRK    KLASİK TİYATRO  Güldürü  KOMEDİ  KOMEDİSİ
                                                         TİYATROSU
                                                                                                     TÖRE KOMEDİSİ
                                         MEDDAH

                                                                                             DRAM
                                        KÖY SEYİRLİK
                                         OYUNU


                                      Kavramları yanlış yerleştiren öğrencilerin “Tiyatro Türleri” konusunu tekrar çalış-
                                      maları önerilir.
                                      Sınıfın çoğunluğunda kavramlar yanlış yerleştirilmiş ise öğretmenin “Tiyatro Türle-
             GERİ BİLDİRİM
                                      ri” konusunu tekrar etmesi, yanlış öğrenmeleri düzeltmesi ve kavram yanılgılarını
                                      gidermesi önerilir.




                                                                                                              45
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50