Page 45 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 45
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 9
DERS TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
SINIF 9
ÖĞRENME ALANI Tiyatro
KONU Tiyatro Türleri
KAZANIM A.3. 2. Metnin türünün ortaya çıkışı ve tarihsel dönemle ilişkisini belirler.
KAZANIMIN Hatırlama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Kavram Haritası
Öğrencilerden “Tiyatro Türleri” ile ilgili verilen kavramları doğru yerleştirerek bağ-
ÖĞRENCİDEN lantı ifadeleri ile anlamlı bir cümle oluşturup kavram haritasını tamamlamaları bek-
BEKLENEN
lenir.
Doğru yerleştirilen her kavram 1 puan olarak değerlendirilecektir.
Kavram haritasında:
12 kavram olduğundan: 12·1 puan = 12 puan
Öğrencinin alabileceği en yüksek puan 12’dir.
TİYATRO
DEĞERLENDİRME KARAGÖZ TÜRLERİ TRAJEDİ
ENTRİKA
KOMEDİSİ
ORTA OYUNU KARAKTER
GELENEKSEL TÜRK KLASİK TİYATRO Güldürü KOMEDİ KOMEDİSİ
TİYATROSU
TÖRE KOMEDİSİ
MEDDAH
DRAM
KÖY SEYİRLİK
OYUNU
Kavramları yanlış yerleştiren öğrencilerin “Tiyatro Türleri” konusunu tekrar çalış-
maları önerilir.
Sınıfın çoğunluğunda kavramlar yanlış yerleştirilmiş ise öğretmenin “Tiyatro Türle-
GERİ BİLDİRİM
ri” konusunu tekrar etmesi, yanlış öğrenmeleri düzeltmesi ve kavram yanılgılarını
gidermesi önerilir.
45