Page 41 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 41
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 7
DERS TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
SINIF 9
ÖĞRENME ALANI Roman
KONU Anlatım Teknikleri
KAZANIM A.2. 9 Metindeki anlatım biçimleri ve tekniklerinin işlevlerini belirler.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Kelime İlişkilendirme Testi
Öğrenciden "İroni" ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya kavramları yazma-
ÖĞRENCİDEN
BEKLENEN sı istenir ve yazdığı kelime veya kavramlarla "İroni"yi açıklayacak anlamlı cümleler
kurması beklenir.
I. Bölüm: Öğrenciye ironi kavramı ile ilişkilendirdiği her bir kelime veya kavram için
1 puan verilir.
DEĞERLENDİRME
II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.
Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk dü-
zeylerinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda öğrencilerin hazır
bulunuşluk düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim sü-
recinin öğrenci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda, değerlen-
dirme sonunda yeterli sayıda kelime yazamayan, anlamlı cümle kuramayan öğren-
cilerin “Anlatım Teknikleri” konusunu tekrar çalışmaları önerilir. Sınıf genelinde öğ-
renme eksikliğinin gözlemlenmesi durumunda öğretmen tarafından konunun tekrar
edilmesi ve tespit edilen kavram yanılgılarının giderilmesi gerekmektedir.
41