Page 41 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 41

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 7






             DERS                     TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI

             SINIF                    9


             ÖĞRENME ALANI            Roman

             KONU                     Anlatım Teknikleri



             KAZANIM                  A.2. 9 Metindeki anlatım biçimleri ve tekniklerinin işlevlerini belirler.

             KAZANIMIN
             BİLİŞSEL DÜZEYİ          Anlama

             ÖNERİLEN SÜRE            10 Dakika

             ÖLÇME ARACI              Kelime İlişkilendirme Testi

                                      Öğrenciden "İroni" ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya kavramları yazma-
             ÖĞRENCİDEN
             BEKLENEN                 sı istenir ve yazdığı kelime veya kavramlarla "İroni"yi açıklayacak anlamlı cümleler
                                      kurması beklenir.


                                      I. Bölüm: Öğrenciye ironi kavramı ile ilişkilendirdiği her bir kelime veya kavram için
                                      1 puan verilir.
             DEĞERLENDİRME
                                      II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.



                                      Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk dü-
                                      zeylerinin  belirlenmesi  amacıyla  kullanılması  durumunda  öğrencilerin  hazır
                                      bulunuşluk düzeylerine göre güçlü  ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim sü-
                                      recinin öğrenci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.

             GERİ BİLDİRİM
                                      Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda, değerlen-
                                      dirme sonunda yeterli sayıda kelime yazamayan, anlamlı cümle kuramayan öğren-
                                      cilerin “Anlatım Teknikleri” konusunu tekrar çalışmaları önerilir. Sınıf genelinde öğ-
                                      renme eksikliğinin gözlemlenmesi durumunda öğretmen tarafından konunun tekrar
                                      edilmesi ve tespit edilen kavram yanılgılarının giderilmesi gerekmektedir.




















                                                                                                              41
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46