Page 37 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 37
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 5
DERS TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
SINIF 9
ÖĞRENME ALANI Şiir
KONU İmge
A.1.5. Şiirdeki mazmun, imge ve edebî sanatları belirleyerek bunların anlama kat-
KAZANIM kısını değerlendirir.
KAZANIMIN Anlama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
ÖĞRENCİDEN Öğrencinin, imge ve mazmunun tanımını ve özelliklerini bilmesi; verilen metinler-
BEKLENEN deki imge ve mazmunları tespit etmesi beklenmektedir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir.
Öğrencinin 3 tam puan alabilmesi için 3. Çıkışa ulaşması gerekmektedir.
Örnek 1:
3. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. Önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış
ve 2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
DEĞERLENDİRME 5. önermeye ulaşmıştır. 5. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu
durumda öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve 3 puan almıştır.
Örnek 2:
8. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve
3. önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (Y)’yi seçerek 7. önermeye ulaşmıştır. 7.
önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu durumda öğrenci 1 doğru 2
yanlış seçim yapmış ve 1 puan almıştır.
Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “İmge” konusunu tekrar çalışıp uygulamalı örnek-
lerle konuyu pekiştirmesi önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar yanlışsa “İmge” konusunun sınıfta tekrar
edilmesi ve uygulamalar yapılması önerilir.
37