Page 37 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 37

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 5




             DERS                     TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI


             SINIF                    9

             ÖĞRENME ALANI            Şiir

             KONU                     İmge


                                      A.1.5. Şiirdeki mazmun, imge ve edebî sanatları belirleyerek bunların anlama kat-
             KAZANIM                  kısını değerlendirir.



             KAZANIMIN                Anlama
             BİLİŞSEL DÜZEYİ

             ÖNERİLEN SÜRE            10 Dakika


             ÖLÇME ARACI              Tanılayıcı Dallanmış Ağaç


             ÖĞRENCİDEN               Öğrencinin, imge ve mazmunun tanımını ve özelliklerini bilmesi; verilen metinler-
             BEKLENEN                 deki imge ve mazmunları tespit etmesi beklenmektedir.



                                      Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir.

                                      Öğrencinin 3 tam puan alabilmesi için 3. Çıkışa ulaşması gerekmektedir.

                                      Örnek 1:


                                      3. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. Önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış
                                      ve 2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
             DEĞERLENDİRME            5. önermeye ulaşmıştır. 5. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu
                                      durumda öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve 3 puan almıştır.

                                      Örnek 2:

                                      8. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve
                                      3. önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (Y)’yi seçerek 7. önermeye ulaşmıştır. 7.
                                      önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu durumda öğrenci 1 doğru 2
                                      yanlış seçim yapmış ve 1 puan almıştır.





                                      Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “İmge” konusunu tekrar çalışıp uygulamalı örnek-
                                      lerle konuyu pekiştirmesi önerilir.
             GERİ BİLDİRİM
                                      Sınıfın  çoğunluğunun  ulaştığı  çıkışlar  yanlışsa  “İmge”  konusunun  sınıfta  tekrar
                                      edilmesi ve uygulamalar yapılması önerilir.






                                                                                                              37
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42