Page 39 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 39

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 6



             DERS                     TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI


             SINIF                    9


             ÖĞRENME ALANI            Şiir

             KONU                     Edebî Sanat

                                      A.1.5. Şiirdeki mazmun, imge ve edebî sanatları belirleyerek bunların anlama kat-
             KAZANIM
                                      kısını değerlendirir.

             KAZANIMIN
             BİLİŞSEL DÜZEYİ          Anlama

             ÖNERİLEN SÜRE            20 Dakika

             ÖLÇME ARACI              Yapılandırılmış Grid


             ÖĞRENCİDEN               Öğrencilerin “Edebî Sanatlar” konusunu bilmesi ve şiirlerden edebî sanatları bul-
             BEKLENEN                 ması beklenir.
                                      Doğru cevaplar:
                                      I. 1, 2 ve 4
                                      II. 3, 4 ve 8
                                      III. 2 ve 7
                                      IV. 6 ve 8
                                      V. 5 ve 9

                                      Örnek 1:
                                      Öğrenci I. soru için hepsini doğru yaparak “1, 2 ve 4” cevabını vermiş olsun.
                                      Bu durumda;
                                      C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
                                      C3= Yanlış seçilen kutucuk sayısı, C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna
                                      göre
                                      C1=3, C2=3, C3=0 ve C4=6
             DEĞERLENDİRME
                                      Formül: (C1:C2) – (C3:C4) = 3/3 – 0/6 = 1 olacaktır.
                                      Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
                                      eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10 öğrencinin aldığı puanı göster-
                                      mektedir.
                                      (1+1) . 5 = 10 puan

                                      Örnek 2:
                                      Öğrenci I. soru için 1, 2 ve 3 cevabını vermiş olsun.
                                      Bu durumda;
                                      C1=2, C2=3, C3=1 ve C4=6’dır.
                                      (C1:C2) – (C3:C4) = 2/3 – 1/6 = 0,5 olacaktır.
                                      Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 7,5 öğrencinin
                                      aldığı puanı göstermektedir.



                                      Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Edebî Sanatlar” konusunu tekrar çalışmaları
                                      önerilir.
             GERİ BİLDİRİM
                                      Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmişse öğretmenin “Edebî Sanatlar” ko-
                                      nusunu tekrar ettirmesi ve uygulama yaptırması önerilir.



                                                                                                              39
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44