Page 39 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 39
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 6
DERS TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
SINIF 9
ÖĞRENME ALANI Şiir
KONU Edebî Sanat
A.1.5. Şiirdeki mazmun, imge ve edebî sanatları belirleyerek bunların anlama kat-
KAZANIM
kısını değerlendirir.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 20 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
ÖĞRENCİDEN Öğrencilerin “Edebî Sanatlar” konusunu bilmesi ve şiirlerden edebî sanatları bul-
BEKLENEN ması beklenir.
Doğru cevaplar:
I. 1, 2 ve 4
II. 3, 4 ve 8
III. 2 ve 7
IV. 6 ve 8
V. 5 ve 9
Örnek 1:
Öğrenci I. soru için hepsini doğru yaparak “1, 2 ve 4” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
C3= Yanlış seçilen kutucuk sayısı, C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna
göre
C1=3, C2=3, C3=0 ve C4=6
DEĞERLENDİRME
Formül: (C1:C2) – (C3:C4) = 3/3 – 0/6 = 1 olacaktır.
Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10 öğrencinin aldığı puanı göster-
mektedir.
(1+1) . 5 = 10 puan
Örnek 2:
Öğrenci I. soru için 1, 2 ve 3 cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1=2, C2=3, C3=1 ve C4=6’dır.
(C1:C2) – (C3:C4) = 2/3 – 1/6 = 0,5 olacaktır.
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 7,5 öğrencinin
aldığı puanı göstermektedir.
Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Edebî Sanatlar” konusunu tekrar çalışmaları
önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmişse öğretmenin “Edebî Sanatlar” ko-
nusunu tekrar ettirmesi ve uygulama yaptırması önerilir.
39