Page 38 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 38
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 5
TANILAYICI DALLANMIŞ AĞAÇ
İMGE
Aşağıda “İmge” ile ilgili Doğru (D) / Yanlış (Y) önermeleri içeren tanılayıcı dallanmış ağaç verilmiştir. Verilen öner-
melerin doğru olduğunu düşünüyorsanız (D) seçeneğini, yanlış düşünüyorsanız (Y) seçeneğini seçmeniz gerek-
mektedir. İlk önermeden başlayarak yapacağınız Doğru (D) / Yanlış (Y) seçimleriyle sekiz farklı çıkış noktasından
birine ulaşabileceksiniz.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir uygun seçime 1 puan verilecektir.
Alabileceğiniz en yüksek puan 3’tür.
D 1. Çıkış
4. İmge eserin verildiği
D döneme bağlı değildir. 2. Çıkış
Y
2. Sanatçının aklına ilk D
gelen benzetme ve 3. Çıkış
istiareler de birer imgedir. Y 5. İmge, klasik Türk şiirinde
D mazmunların yerini tutar.
1. Şairin dış dünyadan Y 4. Çıkış
aldığı uyaranları kendince
yorumlayıp kelimelere 6."Evlerimin içi gurur D
yeni ve özgün bir anlam döşeli / Benim aşkım 5. Çıkış
yükleyerek ifade etmesine binbir köşeli , ah binbir
imge denir. Y D köşeli " dizelerinde imge
kullanılmamıştır. Y 6. Çıkış
3. İmgelerde edebî
sanatlardan yararlanılır. D
Y 7."Bad-ı saba selam eyle o 7. Çıkış
yâre Mübarek hatırı hoş
mudur" imge kullanılmıştır
Y 8. Çıkış
38