Page 32 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 32

TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI             SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME



              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 3




          DERS                      TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI

          SINIF                     9


          ÖĞRENME ALANI             Şiir

          KONU                      Ahenk Unsurları

                                    A.1. 3. Şiirde ahengi sağlayan özellikleri/unsurları belirler.
          KAZANIM                   a. Şiirde ahenk unsurları (ölçü, kafiye, redif, nakarat; ses, kelime ve kelime grubu
                                    tekrarı, ses akışı vb.) üzerinde durulur.

          KAZANIMIN
          BİLİŞSEL DÜZEYİ           Uygulama

          ÖNERİLEN SÜRE             10 Dakika


          ÖLÇME ARACI               Yapılandırılmış Grid

          ÖĞRENCİDEN                Öğrencilerin yapılandırılmış gridde, kutucuklardaki verilen dizelerde kullanılan "Ka-
          BEKLENEN                  fiye (Uyak) Çeşitleri ve Redif" ile ilgili soruları cevaplaması beklenir.


                                    Doğru Cevaplar:
                                    I. 2 ve 4
                                    II. 1, 6, 7 ve 9
                                    III. 3, 6, ve 9
                                    IV. 5 ve 8
                                    V. 1, 2, 4, 6, 7 ve 9

                                    Örnek 1:
                                    Öğrenci I. soru için “2, 5, 6” cevabını vermiş olsun. Bu durumda doğru cevap sayısı
                                    (C1) 1, bütün sorular içinde toplam doğru cevap sayısı (C2) 2’dir. Bu durumda yan-
                                    lış cevap sayısı (C3) 2, bütün sorular içinde toplam yanlış sayısı (C4) 7’dir.
                                    Bu durumda;
          DEĞERLENDİRME             C1 = 1, C2 =2 , C3 = 2 ve C4 = 7’dir.
                                    Formül: (C1:C2) - (C3:C4) = 1/2-2/7 = 0,22 olacaktır.
                                    Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 0,22 olduğu görülmektedir.
                                    Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 6,1 öğrencinin aldığı
                                    puanı göstermektedir.

                                    Örnek 2:
                                    Öğrenci II. soru için “2, 6, 7 ve 9” cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda;
                                    C1 = 3, C2 = 4, C3 = 1 ve C4 = 5’tir.
                                    (C1:C2) - (C3:C4) = 3/4 - 1/5 = 0,75/0,2= 0,55 olacaktır.
                                    Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 7,75 öğrencinin aldığı
                                    puanı göstermektedir.


                                    Kutucukları  yanlış  seçen  öğrencilerin  "Redif  ve  Kafiye  (Uyak)"  konusunu  tekrar
                                    çalışmaları önerilir.

          GERİ BİLDİRİM
                                    Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin "Redif ve Kafiye
                                    (Uyak)" konusunu tekrar etmesi, öğrenme eksikliklerini ve kavram yanılgılarını gi-
                                    dermesi önerilir.


        32
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37