Page 32 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 32
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 3
DERS TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
SINIF 9
ÖĞRENME ALANI Şiir
KONU Ahenk Unsurları
A.1. 3. Şiirde ahengi sağlayan özellikleri/unsurları belirler.
KAZANIM a. Şiirde ahenk unsurları (ölçü, kafiye, redif, nakarat; ses, kelime ve kelime grubu
tekrarı, ses akışı vb.) üzerinde durulur.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Uygulama
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
ÖĞRENCİDEN Öğrencilerin yapılandırılmış gridde, kutucuklardaki verilen dizelerde kullanılan "Ka-
BEKLENEN fiye (Uyak) Çeşitleri ve Redif" ile ilgili soruları cevaplaması beklenir.
Doğru Cevaplar:
I. 2 ve 4
II. 1, 6, 7 ve 9
III. 3, 6, ve 9
IV. 5 ve 8
V. 1, 2, 4, 6, 7 ve 9
Örnek 1:
Öğrenci I. soru için “2, 5, 6” cevabını vermiş olsun. Bu durumda doğru cevap sayısı
(C1) 1, bütün sorular içinde toplam doğru cevap sayısı (C2) 2’dir. Bu durumda yan-
lış cevap sayısı (C3) 2, bütün sorular içinde toplam yanlış sayısı (C4) 7’dir.
Bu durumda;
DEĞERLENDİRME C1 = 1, C2 =2 , C3 = 2 ve C4 = 7’dir.
Formül: (C1:C2) - (C3:C4) = 1/2-2/7 = 0,22 olacaktır.
Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 0,22 olduğu görülmektedir.
Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 6,1 öğrencinin aldığı
puanı göstermektedir.
Örnek 2:
Öğrenci II. soru için “2, 6, 7 ve 9” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 3, C2 = 4, C3 = 1 ve C4 = 5’tir.
(C1:C2) - (C3:C4) = 3/4 - 1/5 = 0,75/0,2= 0,55 olacaktır.
Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 7,75 öğrencinin aldığı
puanı göstermektedir.
Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin "Redif ve Kafiye (Uyak)" konusunu tekrar
çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin "Redif ve Kafiye
(Uyak)" konusunu tekrar etmesi, öğrenme eksikliklerini ve kavram yanılgılarını gi-
dermesi önerilir.
32