Page 28 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 28
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 1
DERS TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
SINIF 9
ÖĞRENME ALANI Şiir
KONU Ahenk Unsurları
KAZANIM A.1. 3. Şiirde ahengi sağlayan özellikleri/unsurları belirler.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Kelime İlişkilendirme Testi
Öğrencinin "Ahenk" ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya kavramları yaz-
ÖĞRENCİDEN ması, yazdığı bu kavram veya kelimeleri "Ahenk" ile birlikte kullanarak anlamlı
BEKLENEN cümleler kurması beklenir.
I.Bölüm: Öğrencinin "Ahenk" kavramı ile ilişkili yazdığı her bir kelime veya kavram
için 1 puan verilir.
DEĞERLENDİRME
II.Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.
Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyle-
rinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda, öğrencilerin hazır bulunuşluk
düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim sürecinin öğren-
ci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.
GERİ BİLDİRİM Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda; değerlendirme
sonunda yeterli sayıda kelime yazamayan, anlamlı cümle kuramayan öğrencilerin
"Ahenk" konusunu tekrar çalışmaları önerilir. Sınıf genelinde öğrenme eksikliğinin
gözlemlenmesi durumunda öğretmen tarafından konunun tekrar edilmesi ve tespit
edilen kavram yanılgılarının giderilmesi gerekmektedir.
28