Page 28 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 28

TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI             SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME



              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 1






          DERS                      TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI


          SINIF                     9

          ÖĞRENME ALANI             Şiir


          KONU                      Ahenk Unsurları



          KAZANIM                   A.1. 3. Şiirde ahengi sağlayan özellikleri/unsurları belirler.


          KAZANIMIN
          BİLİŞSEL DÜZEYİ           Anlama
          ÖNERİLEN SÜRE             15 Dakika


          ÖLÇME ARACI               Kelime İlişkilendirme Testi


                                    Öğrencinin "Ahenk" ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya kavramları yaz-
          ÖĞRENCİDEN                ması,  yazdığı  bu  kavram  veya  kelimeleri  "Ahenk"  ile  birlikte  kullanarak  anlamlı
          BEKLENEN                  cümleler kurması beklenir.




                                    I.Bölüm: Öğrencinin "Ahenk" kavramı ile ilişkili yazdığı her bir kelime veya kavram
                                    için 1 puan verilir.
          DEĞERLENDİRME
                                    II.Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.





                                    Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyle-
                                    rinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda, öğrencilerin hazır bulunuşluk
                                    düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim sürecinin öğren-
                                    ci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.
          GERİ BİLDİRİM             Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda; değerlendirme
                                    sonunda yeterli sayıda kelime yazamayan, anlamlı cümle kuramayan öğrencilerin
                                    "Ahenk" konusunu tekrar çalışmaları önerilir. Sınıf genelinde öğrenme eksikliğinin
                                    gözlemlenmesi durumunda öğretmen tarafından konunun tekrar edilmesi ve tespit
                                    edilen kavram yanılgılarının giderilmesi gerekmektedir.















        28
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33