Page 25 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 25
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
II. BÖLÜM - ÖĞRENCİ SAYFASI
Bu görselin bulunduğu sayfalar ölç-
me aracının uygulanacağı öğrenci
sayısı kadar çoğaltılarak öğrencile-
re verilecektir.
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 1
TANILAYICI DALLANMIŞ AĞAÇ
AHENK UNSURLARI
Aşağıda ahenk unsurları ile ilgili Doğru (D) / Yanlış (Y) önermeleri içeren tanılayıcı dallanmış ağaç verilmiştir. Ve-
rilen önermenin doğru olduğunu düşünüyorsanız (D) seçeneğini, yanlış olduğunu düşünüyorsanız (Y) seçeneğini
seçmeniz gerekmektedir. İlk önermeden başlayarak yapacağınız doğru ya da yanlış seçimleriyle sekiz farklı çıkış
noktasından birine ulaşabileceksiniz.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir uygun seçime doğru veya yanlış 1 puan verilecektir.
Alabileceğiniz en yüksek puan 3’tür.
D 1. Çıkış
4. Kelime tekrarları ahenk
unsurları olarak
D değerlendirilemez. Y 2. Çıkış
2. Şiirde ahenk sadece
ölçü, ses D
benzerliği(uyak)ve redif 5. Kafiye türleri; 3. Çıkış
D gibi ögelerle sağlanır. Y yarım, tam, zengin, cinaslı ve
tunç uyaktır.
1. Ahenk uyum anlamına Y 4. Çıkış
gelir. Şiirde ahenk,
sözcüklerin ses ve anlam
olarak birbiriyle uyum D 5. Çıkış
içerisinde kullanılmasıyla 6. Aruz,heceve serbest
oluşur. D ölçü ahenk
Y unsurlarındandır.
3. Şiirde ahengi sağlamak . Y 6. Çıkış
için şairin duyguları ve
yeteneği çok önemlidir. D
Y 7. Aliterasyon ünlü 7. Çıkış
harflerin, asonans ünsüz
harflerin benzerliğidir.
Y 8. Çıkış
25