Page 24 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 24

TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI             SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME




             3. SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEKLERİNİN YAPISI



             Hazırlanan rehber kitaplarda sınıf içi değerlendirme örnekleri iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm, öğret-
             men sayfasıdır ve sınıf içi değerlendirme örneğinin nasıl kullanılması ile puanlanması gerektiği konularında
             öğretmene rehberlik etmektedir. Ikinci bölüm ise öğrenci sayfasıdır ve öğrencilere verilmek üzere hazırlanmış
             sınıf içi değerlendirme örneğini içermektedir. Bu sınıf içi değerlendirme örnekleri, örneğin yönergesi ve değer-
             lendirilmesinde kullanılacak puanlama araçlarından oluşmaktadır.

                                              I. BÖLÜM - ÖĞRETMEN SAYFASI
                                                                             Bu görselin bulunduğu
                                                                             sayfalar ölçme aracıyla ilgili
                                                                             öğretmene bilgi vermektedir.




                                        SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 1

              Kazanımın bilişsel düzeyi
                                      DERS              TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
              Bloom Taksonomisi esas
              alınarak belirlenmiştir.   SINIF          9
              Bazı örneklerde bilişsel
              düzey belirlemede kaza-  ÖĞRENME ALANI    Şiir
              nımın açıklaması esas
                                      KONU              Ahenk Unsurları
              alınmıştır.
                                      KAZANIM           A.1. 3. Şiirde ahengi sağlayan özellikleri/unsurları belirler.

              Önerilen süre tahmini   KAZANIMIN
              olarak verilmiştir. Öğren-  BİLİŞSEL DÜZEYİ  Anlama
              cilerin düzeyine ve sınıf   ÖNERİLEN SÜRE  15 Dakika
              ortamına göre bu süre
              öğretmen tarafından azal-  ÖLÇME ARACI    Kelime İlişkilendirme Testi
              tılabilir veya arttırılabilir.
                                                        Öğrencinin ahenk ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya kavramları yaz-
                                      ÖĞRENCİDEN        ması,  yazdığı  bu  kavram  veya  kelimeleri  ahenk  ile  kullanarak  anlamlı  cümleler
                                      BEKLENEN          kurması beklenir.

              Kazanımı ölçmek için
              kullanılan ölçme aracını
                                                        I.Bölüm: Öğrencinin ahenk kavramı ile ilişkili yazdığı her bir kelime veya kavram
              göstermektedir.                           için 1 puan verilir.
                                      DEĞERLENDİRME
                                                        II.Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.


                                                        Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyle-
              Bu bölümde kullanılan                     rinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda, öğrencilerin hazır bulunuşluk
              ölçme aracında değerlen-                  düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim sürecinin öğren-
              dirmenin nasıl yapılması                  ci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.
              gerektiği gösterilmektedir.   GERİ BİLDİRİM  Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda; değerlendirme
                                                        sonunda yeterli sayıda kelime yazamayan, anlamlı cümle kuramayan öğrencilerin
                                                        ahenk konusunu tekrar çalışmaları önerilir. Sınıf genelinde öğrenme eksikliğinin
                                                        gözlemlenmesi durumunda öğretmen tarafından konunun tekrar edilmesi ve tespit
                                                        edilen kavram yanılgılarının giderilmesi gerekmektedir.
              Bu bölümde öğrencilere
              verilebilecek geri bildirim
              örnekleri gösterilmektedir.
              Öğrencilerin performans-
              larına bağlı olarak öğrenci
              bazlı farklı geri bildirimler
              verilebilir.
        24
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29