Page 24 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 24
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
3. SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEKLERİNİN YAPISI
Hazırlanan rehber kitaplarda sınıf içi değerlendirme örnekleri iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm, öğret-
men sayfasıdır ve sınıf içi değerlendirme örneğinin nasıl kullanılması ile puanlanması gerektiği konularında
öğretmene rehberlik etmektedir. Ikinci bölüm ise öğrenci sayfasıdır ve öğrencilere verilmek üzere hazırlanmış
sınıf içi değerlendirme örneğini içermektedir. Bu sınıf içi değerlendirme örnekleri, örneğin yönergesi ve değer-
lendirilmesinde kullanılacak puanlama araçlarından oluşmaktadır.
I. BÖLÜM - ÖĞRETMEN SAYFASI
Bu görselin bulunduğu
sayfalar ölçme aracıyla ilgili
öğretmene bilgi vermektedir.
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 1
Kazanımın bilişsel düzeyi
DERS TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
Bloom Taksonomisi esas
alınarak belirlenmiştir. SINIF 9
Bazı örneklerde bilişsel
düzey belirlemede kaza- ÖĞRENME ALANI Şiir
nımın açıklaması esas
KONU Ahenk Unsurları
alınmıştır.
KAZANIM A.1. 3. Şiirde ahengi sağlayan özellikleri/unsurları belirler.
Önerilen süre tahmini KAZANIMIN
olarak verilmiştir. Öğren- BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
cilerin düzeyine ve sınıf ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ortamına göre bu süre
öğretmen tarafından azal- ÖLÇME ARACI Kelime İlişkilendirme Testi
tılabilir veya arttırılabilir.
Öğrencinin ahenk ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya kavramları yaz-
ÖĞRENCİDEN ması, yazdığı bu kavram veya kelimeleri ahenk ile kullanarak anlamlı cümleler
BEKLENEN kurması beklenir.
Kazanımı ölçmek için
kullanılan ölçme aracını
I.Bölüm: Öğrencinin ahenk kavramı ile ilişkili yazdığı her bir kelime veya kavram
göstermektedir. için 1 puan verilir.
DEĞERLENDİRME
II.Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.
Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyle-
Bu bölümde kullanılan rinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda, öğrencilerin hazır bulunuşluk
ölçme aracında değerlen- düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim sürecinin öğren-
dirmenin nasıl yapılması ci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.
gerektiği gösterilmektedir. GERİ BİLDİRİM Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda; değerlendirme
sonunda yeterli sayıda kelime yazamayan, anlamlı cümle kuramayan öğrencilerin
ahenk konusunu tekrar çalışmaları önerilir. Sınıf genelinde öğrenme eksikliğinin
gözlemlenmesi durumunda öğretmen tarafından konunun tekrar edilmesi ve tespit
edilen kavram yanılgılarının giderilmesi gerekmektedir.
Bu bölümde öğrencilere
verilebilecek geri bildirim
örnekleri gösterilmektedir.
Öğrencilerin performans-
larına bağlı olarak öğrenci
bazlı farklı geri bildirimler
verilebilir.
24