Page 30 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 30

TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI             SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME



              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 2




          DERS                      TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI

          SINIF                     9


          ÖĞRENME ALANI             Şiir

          KONU                      Ahenk Unsurları


                                    A.1. 3. Şiirde ahengi sağlayan özellikleri/unsurları belirler.
          KAZANIM                   a. Şiirde ahenk unsurları (ölçü, kafiye, redif, nakarat; ses, kelime ve kelime grubu
                                    tekrarı, ses akışı vb.) üzerinde durulur.

          KAZANIMIN
          BİLİŞSEL DÜZEYİ           Hatırlama

          ÖNERİLEN SÜRE             20 Dakika


          ÖLÇME ARACI               Tanılayıcı Dallanmış Ağaç



          ÖĞRENCİDEN                Öğrencinin ahenk unsurları arasındaki farkı ayırt ederek verilen önermelerden doğ-
          BEKLENEN                  ru seçimler yapması beklenir.




                                    Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir.


                                    Öğrencinin 3 tam puan alabilmesi için 3. çıkışa ulaşması gerekmektedir.

                                    Örnek 1:
                                    3. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış
                                    ve 2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
                                    5. önermeye ulaşmıştır. 5. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 3.
          DEĞERLENDİRME
                                    çıkışa ulaşmıştır. Bu durumda öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve 3 puan almıştır.
                                    Örnek 2:
                                    5. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış
                                    ve 3. önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
                                    6. önermeye ulaşmıştır. 6. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 5.
                                    çıkışa ulaşmıştır. Bu durumda öğrenci 2 doğru seçim yapmış ve 2 puan almıştır.





                                    Yanlış  çıkışa  ulaşan  öğrencilerin  "Şiir"  konusunda  "Ahenk  Unsurları"  bölümünü
                                    tekrar çalışmaları önerilir.

          GERİ BİLDİRİM
                                    Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
                                    meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya konula-
                                    rak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.






        30
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35