Page 30 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 30
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 2
DERS TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
SINIF 9
ÖĞRENME ALANI Şiir
KONU Ahenk Unsurları
A.1. 3. Şiirde ahengi sağlayan özellikleri/unsurları belirler.
KAZANIM a. Şiirde ahenk unsurları (ölçü, kafiye, redif, nakarat; ses, kelime ve kelime grubu
tekrarı, ses akışı vb.) üzerinde durulur.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Hatırlama
ÖNERİLEN SÜRE 20 Dakika
ÖLÇME ARACI Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
ÖĞRENCİDEN Öğrencinin ahenk unsurları arasındaki farkı ayırt ederek verilen önermelerden doğ-
BEKLENEN ru seçimler yapması beklenir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir.
Öğrencinin 3 tam puan alabilmesi için 3. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
Örnek 1:
3. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış
ve 2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
5. önermeye ulaşmıştır. 5. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 3.
DEĞERLENDİRME
çıkışa ulaşmıştır. Bu durumda öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve 3 puan almıştır.
Örnek 2:
5. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış
ve 3. önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
6. önermeye ulaşmıştır. 6. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 5.
çıkışa ulaşmıştır. Bu durumda öğrenci 2 doğru seçim yapmış ve 2 puan almıştır.
Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin "Şiir" konusunda "Ahenk Unsurları" bölümünü
tekrar çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya konula-
rak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.
30