Page 31 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 31
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 2
TANILAYICI DALLANMIŞ AĞAÇ
AHENK UNSURLARI
Aşağıda şiirde ahenk unsurları ile ilgili Doğru (D) / Yanlış (Y) önermeleri içeren tanılayıcı dallanmış ağaç veril-
miştir. Verilen önermenin doğru olduğunu düşünüyorsanız (D) seçeneğini, yanlış olduğunu düşünüyorsanız (Y)
seçeneğini seçmeniz gerekmektedir. İlk önermeden başlayarak yapacağınız Doğru (D) / Yanlış (Y) seçimleriyle,
sekiz farklı çıkış noktasından birine ulaşılabilecektir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir uygun seçime [Doğru (D) veya Yanlış (Y)] 1 puan verilecektir.
Alabileceğiniz en yüksek puan 3’tür.
D 1. Çıkış
4. Kelime tekrarları ahenk
unsuru olarak
D değerlendirilemez. 2. Çıkış
Y
2. Şiirde ahenk sadece ölçü, D
kafiye ve redif unsurlarıyla 5. Kafiyeler; yarım, tam, 3. Çıkış
sağlanır. Y zengin, cinaslı ve tunç kafiye
D olarak beşe ayrılır.
1. Şiirde ahenk, Y 4. Çıkış
sözcüklerin ses ve anlam
bakımından birbirleriyle D
uyum içerisinde 6. Aruz ve hece ölçüsü ahenk 5. Çıkış
kullanılmasıyla oluşur.
Y D unsurlarındandır.
3. Şiirde ahengi sağlamak için Y 6. Çıkış
şairin duyguları ve yeteneği
çok önemlidir. D
Y 7. Aliterasyon ünlü harflerin, 7. Çıkış
asonans ünsüz harflerin
benzerliğidir.
Y 8. Çıkış
31