Page 49 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 49
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 11
DERS TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
SINIF 9
ÖĞRENME ALANI Tiyatro
KONU Tiyatro Türleri
KAZANIM A.3. 2. Metnin türünün ortaya çıkışı ve tarihsel dönemle ilişkisini belirler.
KAZANIMIN Hatırlama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
ÖĞRENCİDEN Öğrencinin, “Tiyatro Türleri” ile ilgili verilen önermelerden doğru seçimleri yapması
BEKLENEN beklenir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin
3 tam puan alabilmesi için 3. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
Örnek 1:
2. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 4.
önermeye ulaşmıştır. 4. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmıştır. Bu
öğrenci 1 puan almıştır.
DEĞERLENDİRME
Örnek 2:
6. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve
3. önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 6.
önermeye ulaşmıştır. 6. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu öğ-
renci 2 puan almıştır.
Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Tiyatro Türleri” konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
GERİ BİLDİRİM
meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya konula-
rak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.
49