Page 53 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 53
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 13
DERS TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
SINIF 9
ÖĞRENME ALANI Günlük / Blog
KONU Fiiller
KAZANIM A.4. 15. Metinlerden hareketle dil bilgisi çalışmaları yapar.
KAZANIMIN Uygulama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
ÖĞRENCİDEN Öğrencinin fiil kipleri arasındaki farkı ayırt ederek verilen önermelerden doğru se-
BEKLENEN çimler yapması beklenir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 3 tam
puan alabilmesi için 6. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
Örnek 1:
6. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
3. önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 6.
önermeye ulaşmıştır. 6. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 6. çıkışa
DEĞERLENDİRME ulaşmıştır. Bu durumda öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve 3 puan almıştır.
Örnek 2:
2. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (D)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve
2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 4.
önermeye ulaşmıştır. 4. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 2. çıkışa
ulaşmıştır. Bu durumda öğrenci 2 doğru seçim yapmış ve 2 puan almıştır.
Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Fiiller” konusunda “Kipler” bölümünü tekrar çalış-
maları önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya konularak
bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.
53