Page 53 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 53

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 13




             DERS                     TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI


             SINIF                    9


             ÖĞRENME ALANI            Günlük / Blog

             KONU                     Fiiller


             KAZANIM                   A.4. 15. Metinlerden hareketle dil bilgisi çalışmaları yapar.


             KAZANIMIN                Uygulama
             BİLİŞSEL DÜZEYİ

             ÖNERİLEN SÜRE            10 Dakika


             ÖLÇME ARACI              Tanılayıcı Dallanmış Ağaç


             ÖĞRENCİDEN               Öğrencinin fiil kipleri arasındaki farkı ayırt ederek verilen önermelerden doğru se-
             BEKLENEN                 çimler yapması beklenir.



                                      Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 3 tam
                                      puan alabilmesi için 6. çıkışa ulaşması gerekmektedir.

                                      Örnek 1:
                                      6. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
                                      3. önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 6.
                                      önermeye ulaşmıştır. 6. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 6. çıkışa
             DEĞERLENDİRME            ulaşmıştır. Bu durumda öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve 3 puan almıştır.

                                      Örnek 2:
                                      2. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (D)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve
                                      2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 4.
                                      önermeye ulaşmıştır. 4. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 2. çıkışa
                                      ulaşmıştır. Bu durumda öğrenci 2 doğru seçim yapmış ve 2 puan almıştır.




                                      Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Fiiller” konusunda “Kipler” bölümünü tekrar çalış-
                                      maları önerilir.
             GERİ BİLDİRİM
                                      Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
                                      meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya konularak
                                      bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.











                                                                                                              53
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58