Page 4 - Sosyal Bilimlerde Araştırma Rehberi
P. 4

ÖN SÖZ




                    Çocuklar ve gençler doğal olarak hem kendilerini hem de içinde yaşadıkları dünyayı merak ederler.
                    Sosyal bilim derslerinin içerikleri onların bu meraklarını tetikleyen ve ilgilerinin gelişimini hedefleyen
                    bir yaklaşımla düzenlenmiş olmasına rağmen öğrencilerin çok azı edindikleri bu bilgiler ile hayat ara-
                    sında anlamlı bağlantılar kurabilmektedir. Öğrencilerin çoğunun, sosyal gerçekliği açıklama ve günlük
                    yaşamlarında karşılaştıkları problemleri tanımlayıp çözüm önerisi geliştirmede sosyal bilimlere ait ku-
                    ramsal ve metodolojik bilgilerin anlamlı ve uygulanabilir olduğunun farkında olmadığı da bilinmektedir.
                    Oysa öğrencilerin öğrenmesinin yanı sıra öğrendiklerini yaşama aktarıp hayata dönük kullanmasını
                    sağlamak eğitim öğretim faaliyetlerinin yürütüldüğü okulların önemli görevleri arasındadır. Nitekim ya-
                    şama aktarılamayan bilginin pratikte öğrenciye faydası olmayacak ve böylesi bir bilgi zihinsel yükten
                    öteye gitmeyecektir.




                    Yukarıdaki tespitlerden hareketle öğrencilerin, çevrelerindeki sosyal olay/olgu/problemlere bir bilim
                    insanının tavrıyla yaklaşarak merak ettikleri soruların cevaplarını bilimsel yöntemle araştırabilecekleri,
                    elde ettikleri verileri yorumlayabilecekleri, ulaşılan verileri probleme yönelik çözüm önerisi geliştirmek
                    için kullanabilecekleri çalışmalar yapmaları önemlidir. Öğrencilerin söz konusu süreci deneyimleye-
                    rek öğrendikleri teorik bilgileri pratiğe aktarmalarını sağlayacak yollardan birisi de merak ettikleri bir
                    konuda araştırma planlayarak sonuçlandırabilmeleridir. Bu süreçte öğrencilerimizin, öğretmenlerimiz
                    tarafından teşvik edilmesi ve onlara yol gösterilmesi çok önemlidir. Sosyal bilimlerde araştırma sü-
                    recini sistematik bir şekilde açıklayan bu rehberin söz konusu süreçte öğretmenler ve öğrenciler için
                    yararlı olmasını diliyorum.



                                                                                  Halil İbrahim TOPÇU

                                                                              Ortaöğretim Genel Müdürü





























                                                                                                             4
   1   2   3   4   5   6   7   8   9