Page 168 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR TARİHİ 12
P. 168
CEVAP ANAHTARI
1. ÜNİTE
Sayfa: 38
A)
1. D
2. Y CEVAP: Spor
3. Y CEVAP: Tarih boyunca özellikle erkekler, kendilerini aile fertlerine karşı avlanma, beslenme,
korunma ve barınma gibi işlerde sorumlu saymışlar, bu nedenle bedenlerini her türlü mücade-
leye hazır tutmak zorunda hissetmişlerdir.
B)
4. Organizma, daha enerjik bir hâle gelir.
Bedensel ve zihinsel yorgunluklara karşı direnç artar.
Kilo alma önlenir, vücut yağ oranı düşer.
Bedensel işlerde geç yorulma ve erken dinlenme sağlanır.
İç salgı bezlerinin çalışması, düzenli hâle gelir.
Vücutta kılcal damar sayısı artar. Kalp üzerinde olumlu etkiler oluşur.
Kalp volümü ve kalbin pompaladığı kan miktar artar, kalbi besleyen koroner damarlar genişler.
Kalp krizi geçirme riski azalır.
Bireyler, daha enerjik bir yapıya sahip olur.
Fizyolojik ve psikolojik yorgunluklara karşı vücut direnci artar.
5. Öğretmenlik (okul öncesi, temel eğitim, ortaöğretim, özel eğitim) Akademisyenlik (uzman,
okutman, araştırma görevlisi, öğretim görevlisi, öğretim üyesi) Diğer kurumlar (askerî okullar,
Gençlik ve Spor Bakanlığı, gençlik merkezleri, eğitim kampları, özel şirketler)
6. Beden Eğitimi Spor
Yarışma değildir. Yarışmadır.
Müsabaka değildir. Müsabakadır.
Reklam aracı değildir. Reklam aracıdır.
Üretime yönelik değildir. Üretimi artırır.
Seyir aracı değildir. Seyir aracıdır.
Politika aracı değildir. Politika aracıdır.
Meslek değildir. Meslektir.
C)
7. E 8. E 9. C
2. ÜNİTE
Sayfa: 48
A)
1. Y CEVAP: Eski çağlarda gerçekleştirilen sportif faaliyetler, oyun amaçlı ve savaş içerikli faaliyet-
ler olmak üzere ikiye ayrılmaktaydı. Beden eğitimi ve sporun başlangıcının ise koşan, güreşen
veya zıplayan ilk insanlara kadar uzandığı düşünülmektedir.
2. D
3. D
B)
4. Asur kralları, hüküm sürdükleri dönemlerde halk üzerindeki etkilerini devam ettirebilmek ama-
cıyla hem dövüş tekniklerini geliştirmişler hem de tehlikeli avlara katılarak avcılık hünerlerini
sergilemişlerdir.
5. Romalılar, eskrim, binicilik, mızrak atma, yüzme, boks, güreş ve askerî teçhizatla yürüyüş gibi
sporlarla uğraşmışlardır. Ayrıca gladyatör oyunları ve vahşi hayvanlarla mücadele gibi etkinlik-
lerle de uğraşmışlardır.
6. Okçuluk, avcılık ve güreş
C)
7. C 8. A 9. B
166