Page 170 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR TARİHİ 12
P. 170
CEVAP ANAHTARI
5. ÜNİTE
Sayfa: 132
A)
1. D
2. Y CEVAP: Tenis, eskrim, yelken ve jimnastik gibi modern sporlar Cumhuriyet’in kuruluşundan
sonraki ilk yıllarda sadece seçkinler arasında yaygınlaşmıştı.
3. Y CEVAP: Türk sporunu yurt içinde ve yurt dışında en iyi şekilde temsil etmek, gençlere spor
sahaları temin etmek ve onları kötü alışkanlıklardan korumak Türkiye İdman Cemiyetleri İttifa-
kının amaçları arasındadır.
B)
4. Güreş, su sporları, futbol, binicilik ve okçuluk
5. Beden eğitimi ve spor yaptırmak, sporun kitlelere yayılmasını sağlamak
Türk sporunu bir partiye tek merkezden bağlamak, parti potansiyelinden yararlanmak, sporu
örgütsel olarak yaygınlaştırmak
Türk genci ve yurttaşını çevik, yürekli ve sporun her alanında üstün gelecek şekilde yetişmesi
için sporun bir eğitim aracı olarak kullanılmasını sağlamak
6. Türkiye’de beden eğitimi ve sporun gelişmesini sağlamak
Türk sporunu yurt içinde ve yurt dışında en iyi şekilde temsil etmek
Gençlere spor sahaları temin etmek ve onları kötü alışkanlıklardan korumak
Spor müsabakaları düzenleyerek gençlerin başka yerler görmelerini sağlamak
Beden eğitimi ve spor faaliyetlerinin sporcular tarafından bir menfaat ve para kazanma vasıtası
olarak kullanılmasına karşı mücadele etmek
C)
7. E 8. D 9. E
6. ÜNİTE
Sayfa: 165
A)
1. D
2. D
3. D
B)
4. Oyunların düzenlenme amacı, Yunan mitolojisinin yüce tanrısı Zeus’a olan bağlılık ve inancı
ortaya koymaktı.
5. Koşu yarışları,güreş, boks ve atlı yarışlar
6. Olimpiyat ateşi, olimpiyat bayrağı, olimpiyat sloganı, olimpiyat yemini
C)
7. E 8. D 9. D
168