Page 169 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR TARİHİ 12
P. 169

CEVAP ANAHTARI                              CEVAP ANAHTARI

 1. ÜNİTE                                              3. ÜNİTE
 Sayfa: 38     Sayfa: 84
 A)            A)
 1.  D         1.  D
 2.  Y CEVAP: Spor  2.  Y CEVAP: Oğuzlar, barış zamanı sürek avları düzenlerler ve avladıkları hayvanların etleriyle
 3.  Y CEVAP: Tarih boyunca özellikle erkekler, kendilerini aile fertlerine karşı avlanma, beslenme,   “çeşn” veya “şeylan” denilen av ziyafetleri verirlerdi.
 korunma ve barınma gibi işlerde sorumlu saymışlar, bu nedenle bedenlerini her türlü mücade-  3.  D
 leye hazır tutmak zorunda hissetmişlerdir.   B)
 B)            4.  Türklerde namahrem yerlerin her zaman giyimli ve kapalı olmasına dikkat edilir fakat Batılıların
 4.  Organizma, daha enerjik bir hâle gelir.   çıplak güreştikleri bilinmektedir. Diğer bir ayırıcı özellik ise geleneksel tarzda yapılan Türk gü-
    Bedensel ve zihinsel yorgunluklara karşı direnç artar.   reşlerinin hepsinde müzik bulunmasıdır.
    Kilo alma önlenir, vücut yağ oranı düşer.   5.  Yeni bir yurt edinme savaşı içinde yaşamış olmaları ve Oğuz törelerinden vazgeçmemiş olma-
    Bedensel işlerde geç yorulma ve erken dinlenme sağlanır.   larıdır.
    İç salgı bezlerinin çalışması, düzenli hâle gelir.   6.   Karlı ve buzlu alanlarda daha hızlı ve güvenli bir şekilde ulaşımlarını sağlamak, savaşmak ve
    Vücutta kılcal damar sayısı artar. Kalp üzerinde olumlu etkiler oluşur.   avlanmak için kullanmışlardır.
    Kalp volümü ve kalbin pompaladığı kan miktar artar, kalbi besleyen koroner damarlar genişler.   C)
    Kalp krizi geçirme riski azalır.   7. E    8. A     9. A
    Bireyler, daha enerjik bir yapıya sahip olur.
    Fizyolojik ve psikolojik yorgunluklara karşı vücut direnci artar.
 5.  Öğretmenlik (okul öncesi, temel eğitim, ortaöğretim, özel eğitim) Akademisyenlik (uzman,
 okutman, araştırma görevlisi, öğretim görevlisi, öğretim üyesi) Diğer kurumlar (askerî okullar,
 Gençlik ve Spor Bakanlığı, gençlik merkezleri, eğitim kampları, özel şirketler)
 6.    Beden Eğitimi    Spor
    Yarışma değildir.  Yarışmadır.
    Müsabaka değildir.       Müsabakadır.
    Reklam aracı değildir.  Reklam aracıdır.
    Üretime yönelik değildir.  Üretimi artırır.
    Seyir aracı değildir.       Seyir aracıdır.
    Politika aracı değildir.  Politika aracıdır.
    Meslek değildir.  Meslektir.
 C)
 7. E    8. E     9. C
                                                        4. ÜNİTE
 2. ÜNİTE      Sayfa: 114
 Sayfa: 48
               A)
 A)            1.  Y CEVAP: Osmanlı Devleti’nin kurucusu Osman Bey, askerî eğitim gayesiyle güreşler düzenle-
 1.  Y CEVAP: Eski çağlarda gerçekleştirilen sportif faaliyetler, oyun amaçlı ve savaş içerikli faaliyet-  miştir.
 ler olmak üzere ikiye ayrılmaktaydı. Beden eğitimi ve sporun başlangıcının ise koşan, güreşen   2.  D
 veya zıplayan ilk insanlara kadar uzandığı düşünülmektedir.  3.  D
 2.  D         B)
 3.    D       4.  Menzil atışı: En uzağa ok atma
 B)                Puta atışı: Hedefe isabetli atış yapma veya en yakın atışı yapma
 4.   Asur kralları, hüküm sürdükleri dönemlerde halk üzerindeki etkilerini devam ettirebilmek ama-     Zarp atışı: Kalın tunç veya demir levhaları ok atışı ile vurarak delme
 cıyla hem dövüş tekniklerini geliştirmişler hem de tehlikeli avlara katılarak avcılık hünerlerini   5.  Cündilik, ata en iyi binen hünerli binicilere verilen bir unvandı.
 sergilemişlerdir.  6.   Türk spor hareketinin en aktif simalarından olan Selim Sırrı; 19 Mayıs Gençlik ve Spor Bayramı
 5.   Romalılar, eskrim, binicilik, mızrak atma, yüzme, boks, güreş ve askerî teçhizatla yürüyüş gibi   kutlamalarının esasını teşkil eden jimnastik şenliklerinin ilk defa düzenlenmesinde, kız okulla-
 sporlarla uğraşmışlardır. Ayrıca gladyatör oyunları ve vahşi hayvanlarla mücadele gibi etkinlik-  rına beden eğitimi dersi konulmasında, beden terbiyesi öğretmeni yetiştirilmesinde, ilk beden
 lerle de uğraşmışlardır.  terbiyesi okulunun açılmasında ve Gazi Eğitim Enstitüsü Beden Eğitimi Bölümünün kurulma-
 6.   Okçuluk, avcılık ve güreş   sında, ülkenin olimpiyatlara katılma sürecinde etkin rol üstlenmiştir.
 C)            C)
 7. C    8. A   9. B  7. C    8. B     9. C







 166                                                                                                             167
   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174