Page 182 - TAKIM SPORLARI 12
P. 182

6 Numaralı Bölgeden Pasör Kaçırma
               Rakipten gelen etkili servisi karşılamakta güçlük çeken takımlar beş oyuncu ile servis karşılar. Pasör 3
             numaralı oyuncunun arkasından kaçar. 2, 3 ve 4 numaralı bölgede oynayan oyuncular 3 m çizgisi üzerine
             açılarak arka oyuncularla beraber servis karşılamaya yardım eder (Görsel 4.9). Pasör ve önündeki oyuncu file
             dibine girer ve dört oyuncu servis karşılar. Bu esnada pasör kaçırma gerçekleşir (Görsel 4.10). Pasör kaçırma
             arka bölgeden yapıldığı için savunma 3 m dışında yerini alır. Servis karşılama görevi 5 ve 3 numaralı oyuncu
             üzerinde yoğunlaşır. Pasörün fileye olan uzaklığı fazla olduğundan bu yöntem pek kullanılmaz (Görsel 4.11).





















              Görsel 4.9: 6 numaralı bölgeden   Görsel 4.10: 6 numaralı bölgeden   Görsel 4.11: 6 numaralı bölgeden
                    pasör kaçırma-1                   pasör kaçırma-2                  pasör kaçırma-3


               5 Numaralı Bölgeden Pasör Kaçırma
               Pasör 4 numaralı pozisyondaki smaçörün arkasına geçer ve ikisi de fileye yaklaşır. 2 ve 3 numaralı ön
             hat oyuncuları 3 m çizgisinin üzerine açılır. Servis karşılama görevini 1 ve 6 numaradaki arka hat oyuncuları
             üstlenir (Görsel 4.12).
               4 Numaralı Bölgeden Pasör Kaçırma
               Pasör, rakibin attığı servisin kendisine gelmemesi için file dibine saklanır. Diğer beş oyuncu servis karşılar
             (Görsel 4.13).



















                              Görsel 4.12: 5 numaralı bölgeden   Görsel 4.13: 4 numaralı bölgeden
                                      pasör kaçırma                   pasör kaçırma


                   DÜŞÜNELİM - YAZALIM

                   Spor salonlarında veya bilişim teknolojileri aracılığıyla sınıfta izlediğiniz farklı spor müsabakala-
                rında adil olma, etik davranma ve yardımlaşmanın yansıtıldığı tutum ve davranışlara örnekler veriniz.
                Sporcuların bu değerlere neden sahip olması gerektiği hakkındaki düşüncelerinizi kısaca yazınız.
                ................................................................................................................................................................
                ................................................................................................................................................................
                ................................................................................................................................................................
                ................................................................................................................................................................
                .....................................



                                                           180
   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187